Opgelost door DHL Express: DHL - Iets anders afspreken? De bezorger houdt zich er toch niet aan!

content Opgelost
S de Vries

Mooi dat je tegenwoordig zelf een alternatief tijdstip kunt aangeven om een pakket te laten bezorgen, indien het voorgestelde tijdstip niet uitkomt. Mijn pakket zou overdag worden bezorgd, maar dit had ik aangepast naar de avonduren. Hier heb ik ook netjes een bevestiging van ontvangen, 'Verwacht bezorgmoment tussen 17.20 en 19.20'.

Ik was de hele avond thuis en toen ik om 20.29 nog geen bezorger aan de deur had gezien, toen de checkte ik nogmaals de app 'Verwacht bezorgmoment tussen 17.20 en 19.20'. Misschien heeft de bezorger het wat druk.......nog even afwachten dus.
Om 21.18 wederom de app gecheckt, want het pakket was nog niet bezorgd. Daar was de status aangepast: 'We hebben je gemist'. 'Verwacht bezorgmoment...een dag later, tussen 14.00 en 18.00!' Dat kan echt niet waar zijn. Er is geen bezorger bij mij aan de deur geweest, ik zat er specifiek op te wachten.
Ik kan niet anders verzinnen dan dat de bezorger gewoon geen zin meer had om deze avond te rijden en het pakket te bezorgen. Dus nu moet ik maar weer zien wanneer ik het pakket in ontvangst kan nemen, want morgen komt mij niet uit.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Waarom biedt DHL de optie aan om de bezorgtijd aan te passen, als de bezorger zich er toch niet aan houdt?

Ik zou graag willen dat DHL de betreffende bezorger hierover aanspreekt.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u een pakket niet ontvangen heeft terwijl u daar speciaal voor thuis bent gebleven. Dat is inderdaad zeker niet de bedoeling. Ik heb even met uw zending meegekeken, en het lijkt er inderdaad op dat er iets in de rit niet helemaal goed is gegaan. Mijn excuses daarvoor. We gaan ons best doen om herhaling te voorkomen. Ik wil u nog wel graag meegeven dat het ook mogelijk is dat er iets misloopt zonder dat dit een bewuste leugen van een bezorger was.

Uw pakket komt op uw verzoek morgen opnieuw uw kant op. Ik heb er vertrouwen in dat het dan wel zonder problemen bij u geleverd kan worden. Mocht er toch weer iets mislopen dan kunt u dat het snelste bij ons melden via één van de contactmogelijkheden die we bieden op dhlparcel.nl .

Dion
    DHL Parcel Webcare

S de Vries

Ook een klacht indienen over DHL Express?