Klacht DHL Express: DHL belt niet eens aan, zending ten onrechte retour.

Gebruiker1626094226

Afgelopen zaterdag zou er bij mij een pakketje bezorgd worden, dus ik zorg dat ruim voor dat tijdvak thuis ben. Later die dag, geen deurbel, maar wel een melding dat ik volgens de bezorger niet thuis was, maar ook niet eens een briefje in de bus.
Online de bezorgafspraak verzet naar vandaag (maandag) omdat ik toch thuis werk, wederom niet aangebeld! De deurbel doet het! Net nog gecheckt!
Nu wordt mijn pakket retour gestuurd naar het buitenland omdat die bezorgers van DHL te beroerd zijn om even aan te bellen, en moet ik er zelf bij de fabrikant achteraan om mijn geld terug te krijgen. DHL kan het pakket ook niet uit het retourproces halen, 15 minuten nadat de bezorger mijn huis voorbij is gereden.
Wat een waardeloze service.

Ik wil dat DHL mijn pakket uit het retourproces haalt en datgene doet waarvoor ik betaald heb. Ter herinnering aan DHL: datgene waar ik voor betaald heb is om mijn pakket gewoon te bezorgen op mijn huisadres.
Van wat ik kan zien aan de hand van het trackingnummer is het pakket nog steeds in handen van DHL en in Nederland. Either way vind ik het belachelijk dat er helemaal niets gedaan wordt. Binnen een kwartier nadat de bezorger voor de tweede keer mijn deur voorbij is gegaan werd mij al gemeld dat DHL niets mee kon betekenen als het eenmaal in het retourproces zit. Wat natuurlijk een belachelijk standpunt is, het pakketje is dan gewoon in handen van DHL. De wil van DHL om iets te doen is er alleen niet. Met de kosten die hier potentieel bij komen kijken zijn excuses niet voldoende. In het vervolg zal ik dan ook bij iedere leverancier er op aandringen niet meer in zee te gaan met DHL.

Gebruiker1626094226
    Ik heb contact opgenomen met de webwinkel, die vertelden me dat een retourzending mogelijk vernietigd wordt. Uiteraard heb ik duidelijk aangegeven dat ik graag wil dat zij dat voorkomen.
    Desalniettemin, vind ik dit nogal een kwalijke zaak, bijgevoegd is de rekening van mijn bestelling, 265 dollar. Is nogal een behoorlijk bedrag wat mij dan even door m'n neus geboord wordt omdat DHL haar werk niet doet.
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Inderdaad ontzettend vreemd zeg. Wat er exact mis kan zijn gegaan ter plekke durf ik niet te zeggen. Mijn excuses! Ik zie namelijk wel dat de bezorger beide keren bij het juiste adres moet zijn geweest. Heeft u hier eerder last van gehad op deze manier of is er een mogelijke reden hiervoor wellicht? Ik neem aan dat de bel werkt en duidelijk zichtbaar is?

Ik hoor het graag van u.

Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland
    Gebruiker1626094226
    De bel doet het gewoon. Ik woon in een flat en de bel is dus duidelijk te vinden naast die van al mijn buren. Ik heb dit met DHL een of twee keer eerder gehad het afgelopen jaar. Ik heb ook geen briefje in de bus gehad.
    Als ik er vanuit ga dat de bezorger daadwerkelijk (ergens) aangebeld heeft en beweert een briefje in de bus te hebben gedaan, dan vermoed ik dat hij op het verkeerde adres heeft gestaan. Er is namelijk een ******straat, en een *****plein, die beiden hetzelfde heten. Als dat zo is vind ik dat op z’n zachts gezegd nogal slordig.
    En nu is er dus een redelijke kans aanwezig dat mijn zending vernietigd wordt, vind ik nogal een dure grap, door slordigheid bij DHL.
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Ik beggrijp volkomen dat dit een erg ongelukkige situatie is en dat het ook nog is om veel geld gaat. De klacht over de bezorger is doorgezet naar de leidinggevende en dit zal ook zeker met de bezorger besproken worden. Helaas kunnen we verder niets meer voor u betekenen, omdat het pakket ook niet meer in het netwerk van DHL zit. Ik hoop dat de afzender, waaraan u de kosten heeft betaald, nog iets voor u kan doen.

Mijn excuses voor de algehele situatie.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Roos
    DHL Parcel E-Care

Ook een klacht indienen over DHL Express?