Klacht DHL Express: DHL berekend teveel BTW

Dragon65

DHL rekend ruim 28 Euro BTW over een zending van max 83 Euro, volgens mij is 21% van 83 euro 17,43 en geen 28 euro.

Juiste factuur

Geachte Dragon65,

Heel erg bedankt voor uw reactie.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak. Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar onze financiële afdeling en gevraagd om een uitleg over de kosten. Zodra wij een reactie ontvangen, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Geachte Dragon65,

Heel erg bedankt voor uw geduld.

Wij hebben het onderstaande antwoord ontvangen van onze financiële afdeling.

'De verzender dient altijd de waarde van de goederen op de vrachtbrief en de commeriële / pro forma factuur te vermelden. De commerciële / pro forma factuur is leidend en bindend voor de berekening van de BTW en eventuele invoerrechten.

De algemene regel is dat alle zendingen met een goederenwaarde van meer dan
    € 22,00, welke worden ingevoerd uit een niet-EU land, aangegeven dienen te worden bij de douane. De zendingen kunnen onderhevig zijn aan BTW op de invoer en/of invoerrechten. Daarnaast kunnen naargelang de goederen hier ook accijzen op van toepassing zijn.

Berekening BTW op de invoer:
    De BTW wordt berekend over de waarde van de goederen + (eventuele comissies) + (eventuele invoerrechten) + het volledige bedrag aan transportkosten.
    Het BTW-tarief is in de meeste gevallen 21%, maar kan in sommige gevallen 6% zijn.'

Zoals hierboven zichtbaar is, is de BTW niet enkel over de waarde van het product. Hierdoor verschilt uw berekening ook met het bedrag dat wij hebben gevraagd om te betalen.

Op het moment dat u de kosten heeft betaald, kunt u met DHL Global Payment Portal via 088 100 4242 contact opnemen om een berekening op te vragen.

Dragon65
    Ben al in contact geweest met Global Payment Portal via 088 100 4242 ze zouden mij de verklaring van geen bezwaar mailen zodra er was betaald, bij aflevering betaald maar nog niet ontvangen.

Hoe zit dat ??
    Geachte Dragon65,

Heel erg bedankt voor uw reactie.

Wij hebben direct contact opgenomen met DHL Global Payment Portal om na te gaan wanneer de verklaring zal worden verstuurd. Zodra wij een reactie ontvangen, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Geachte Dragon65,

Heel erg bedankt voor uw geduld.

De verklaring van geen bezwaar zal worden toegestuurd per post. U kunt deze in de komende vijf dagen kunnen verwachten.

DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?