Klacht DHL Express: DHL bezorgd geen pakket maar meld afzender dat persoonlijk aflevering heeft plaatsgevonden

gerrit t

Samenvatting: een verwacht pakket arriveert niet. Pas bij navraag meldt DHL telefonisch & per mail dat het (aangetekend) pakket af is gegeven bij ‘buren’ , een halve straat verderop. Deze bewoners geven aan niets ontvangen te hebben. Aan de afzender heeft DHL echter (eerder die week) een bericht verzonden dat het pakket bij geadresseerde is afgeleverd, ’s ochtends om 6.10 uur…. Tegelijkertijd adviseert DHL dat de verzender een klacht in zou moeten dienen. … deze is echter bericht dat het pakket bij geadresseerde is afgeleverd. Onderwijl mist ondergetekende een veilingpakket ter waarde van 300 euro.
NB> zie onderstaand resumé van onderliggende mails en telefonische contacten.

Ik zou graag het pakket (opbrengst van een 4 weken durende veiling van oude aandelen op Ebay) terug willen hebben plus excuses DHL over een zeer ongepaste gang van zaken.
Ik weet van niets terwijl tegelijkertijd door de bezorger van DHL en aan de afzender gemeld wordt dat ondergetekende het pakket ontvangen heeft. Wat is de waarde van aangetekende verzending bij DHL als vervolgens vrij willekeurige aflevering plaatsvindt ?

DHL Express
    Beste Gerrit,Ontzettend vervelend om te lezen dat u het pakket niet heeft ontvangen. Wij hebben inmiddels telefonisch contact met u gehad en u geïnformeerd hoe er een onderzoek kan worden gestart. Onze oprechte excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    Suzanne
    gerrit t
    DHL heeft gebeld en min of meer bevestigd dat het onderhavige pakket aan bij iemand anders is afgegeven (om 6.10 uur 's ochtends ?!). Het betreft een aangetekend pakket, waarbij richting afzender is gemeld dat (ten onrechte dus) het pakket bij en aan ondergetekende is afgeleverd. Bezwaar / verzoek om opheldering kan alleen via de afzender ingediend worden. Dit is gebeurd, onderzoek zal nu vanuit DHL Duitsland opgestart worden. Wat is de waarde van aangetekende verzending bij DHL?

Ook een klacht indienen over DHL Express?