Opgelost door DHL Express: DHL duidelijkheid ,vakkennis en transparantie

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 334730
Gebruiker
J.P. van Elst
Datum
1 reactie

Details

De klacht

DHL stelt dat de zaak is afgedaan maar wat blijkt , na informatie te hebben ingewonnen, dat het niet klopt wat DHL stelt. De juridische dienst heeft mij geadviseerd om de klacht door te zetten naar Het Europees Consumenten Centrum (ECC). Wat ik zo juist heb gedaan. Nogmaals wil ik benadrukken dat het niet om het bedrag van € 1.50 gaat maar om de transparantie van het Moloch dat DHL heet.

De oplossing

DHL dient niet halverwege de communicatie het contact te verbreken.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Bestge heer Van Elst,

    Bedankt voor uw bericht.

    Zoals ik al aangaf, blijven wij bij ons antwoord. Mocht u het niet eens zijn met de beslissing van onze afdeling Claims, benadert u hen dan rechtstreeks. Zelfs al zou u gelijk hebben met uw standpunt over het bedrag van € 1,50, dan nog zijn wij als klantenservice niet gerechtigd het oordeel van onze afdeling Claims te overrulen.

    Reageert u dan dus op het antwoord dat u van hen hebt gekregen alstublieft. Het heeft geen enkele zin steeds klachten op Klachtenkompas te blijven plaatsen. Wij hebben ons antwoord al vele malen gegeven en kunnen niets voor u betekenen.

    Met vriendelijke groet,

    Harald
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.P. van Elst
Datum
Uiteindelijke oplossing
Eindelijk na 8 weken van gesteggel met DHL is bijna het gehele bedrag van de claim uitgekeerd. Voor het restant bedrag ,wat ondertussen een principe zaak is geworden vanwege de onduidelijkheid bij DHL heb ik op aanraden van Consuwijzer contact gezocht met Europees Consumenten Centrum (EEC). Deze instantie houdt zich bezig met consumentenbescherming. binnen Europa. Mij is namelijk nu duidelijk dat DHL, oorspronkelijk een buitenlands bedrijf, bepaalde zaken niet duidelijk in de algemene voorwaarden denkt te hoeven vermelden. Het is echt een principe zaak voor mij.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen