Klacht DHL Express: DHL een factuur krijgen ONMOGELIJK!

mv83

Onlangs ontving ik een pakket via DHL waarvoor importkosten betaald moesten worden.
Niet alleen vroegen ze het hoogste bedrag aan administratiekosten ooit die ik gezien heb (€17,50), nee ik kreeg er geen factuur bij waarop gespecificeerd staat dat ik betaald heb en waarvoor deze betaling precies was.

Nu heb ik contact opgenomen met DHL en om een factuur gevraagd aangezien ik deze nodig heb voor mijn boekhouding. Na vele mails heen en weer heb ik alsnog alleen een betaalbewijs ontvangen, die ze dan de bestandsnaam factuur.pdf genoemd hebben terwijl het dus geen factuur is.

Nog een aantal mails later komt er nu dat ze geen factuur kunnen maken en ik dus naar de betaalde belasting centen die ik normaalgesproken kan terugvorderen zou kunnen fluiten.
Zover ik weet is DHL verplicht mij een factuur te geven, vooral als ik er uitdrukkelijk om vraag.

Ik laat het hier niet bij zitten, zo’ groot bedrijf en niet eens mij een factuur kunnen sturen is natuurlijk belachelijk en dat mag iedereen weten. Waarschijnlijk vooral omdat ze zo groot zijn denken ze dat ze alles kunnen doen en laten wat ze willen. Ook qua bezorgdienst zijn ze al de slechtste die we hier in Nederland hebben.

Vooral andere bedrijven zijn gewaarschuwd voor deze wanpraktijken, laat je importzending vooral niet via DHL gaan, wordt een dure grap. Ook DHL als koerier voor je bedrijf is een afrader, er worden veel fouten gemaakt en houden zich niet aan de afspraken.

Ik wil alsnog een ECHTE factuur waar ik recht op heb en welgemeende excuses

Ook een klacht indienen over DHL Express?