Opgelost door DHL Express: DHL Excellence. Simply Delivered....NOT!!! Pakket 12 juli verzonden niet ontvangen!!!

cheapie

12 juli heeft een particuliere verkoper een pakket verzonden vanuit Duitsland naar mij in Nederland. De laatste pakketstatus dateert van 5 augustus: shipment has arrived in the destination country, the shipment is being transported to the delivery depot. En dan niets meer.... Verzender heeft al een onderzoek ingesteld, zonder resultaat. Blijkbaar gaat er vaak iets mis in het distributiecentrum in Keulen, gezien de vele klachten die hierover reeds gemeld zijn. Wanneer gaat DHL dit eens structureel oplossen? Ik kom niet verder dan het callcentrum waar een of ander callcentrummedewerker steeds de standaard antwoordjes geeft en me steeds weer terug verwijst naar de verzender... Maar zij kunnen dit niet structureel oplossen. DHL is toch een INTERNATIONAAL bedrijf???

Dit is een structureel probleem, blijkbaar gaat er vaak iets fout bij de herroutering van pakketjes vanuit Deutsche Post naar DHL Parcel Nederland, dit vindt plaats in Keulen. Het is echt te gek voor woorden dat een pakket er langer dan 6 weken (!!) over doet om bezorgd te worden.. hoezo FAST DELIVERY... Omdat beide DHL bedrijven blijkbaar geen gezamenlijk computersysteem hebben, kan DHL Nederland volgens hen niet zien waar het pakket is en wat er aan de hand is. Het zou fijn zijn als dit probleem een keer structureel zou kunnen worden aangepakt door het hogere management bij DHL....

DHL Express
    Goedemiddag Cheapie,

Dank u wel voor uw klacht over de structurele problemen bij internationale zendingen. Ik heb uw klacht bij de leiding van de klantenservice neergelegd opdat zij dit door kunnen zetten naar hoger management.
    In het geval van de zending die aan u gericht is, lijkt het er sterk op dat de zending of retour afzender is gestuurd, of uiteindelijk aan een andere vervoerder in NL overgedragen. Dit kan ik helaas niet nagaan aangezien, zoals meer dan bekend bij u, ik niet kan zien wat er in het internationale sorteercentrum te Köln gebeurt.
    Uiteindelijk zullen wij in NL u altijd doorverwijzen naar de afzender. Inmiddels lijkt het mij terecht dat er door de verzender een claim ingediend wordt bij Deutsche Post want u heeft de zending niet, de verzender ook niet en onderzoek levert geen resultaat op.
    Ik wil u bedanken voor de klacht over internationale zendingen en bied u mijn excuses aan dat DHL u niet voldoende informatie kan geven met betrekking tot het traceren van het pakket. Ik vertrouw erop dat mijn melding op de juiste plek binnen DHL terecht zal komen en bekeken wordt hoe het proces in Köln verbeterd kan worden.

Raffaele
    DHL Parcel Webcare