Klacht DHL Express: DHL foutieve invoer- & inklaringskosten

Janac

Doordat het bedrijf de verzenkosten niet op de shippping invoice heeft vermeld, berekend DHL fictief de verzendkosten aan de hand van een eigen berekentool. (verzender attenderen cq daadwerkelijk betaalde betaalde verzendkosten nagaan had ook gekund).De verzenkosten met de DHL berekentool is hierdoor fictief bepaalt op E 89,03 waarmee de waarde van het pakket neerkomt op E 124. De werkelijke waarde van het pakket is E 34,97 + verzendkosten E 6,99 = E 41,94.

Over het pakket incl verzendkosten is 21% btw verschuldigd. Door deze berekening heeft DHL E 26,04 btw opgegeven oftewel 62% ipv E 8,81. Voor het invullen van deze invoeraangifte als aanvrager vraagt DHL ook E 12,10 inklaringskosten. Echter volgens hun documentatie is dit 2% met een minimum van 10 euro.

Zonder betaling van E 38,10 aan DHL levert DHL mijn pakket niet. Om deze foutieve invoerbelasting te corrigeren kan ik gemachtigd worden door DHL als aanvrager om achteraf bezwaar aan te tekenen bij de douane.

Verantwoordelijkheid nemen en het pakket z.s.m. leveren tegen betaling van correcte btw bedrag van 8,81 euro + max 10 euro DHL inklaringskosten. DHL kan daarnaast als aanvrager zelf bezwaar maken bij de douane.

DHL Express
    Geachte Janac,Heel erg bedankt voor uw bericht.Wij kunnen helaas niet uitvoeren wat u van ons vraagt. Wij, klantenservice, hebben ook niet de mogelijkheid om dit voor u aan te passen. Wij vinden het zeer vervelend dat u, doordat uw verzender geen transportkosten heeft genoteerd op de vrachtbrief, nu meer moet betalen dan wellicht nodig is. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Janac
    Dat kunt u wel! Als aanvrager is DHL verantwoordelijk voor het correct indienen van de invoeraangifte. Hiervoor rekent u mij ook inklaringskosten. Conform de douane dient DHL als aanvrager bezwaar te maken tegen de foutief opgegeven kosten http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/wat_kan_ik_doen_als_ik_het_niet_eens_ben_met_het_te_betalen_belastingbedrag_internetaankopen/
    DHL Express
    Geachte Janac,Heel erg bedankt voor uw reactie.Het lijkt ons verstandiger dat u contact opneemt met onze financiële afdeling via het nummer 088 100 4200. Wij, klantenservice, kunnen dit gewoonweg niet voor u aanpassen of corrigeren.Onze oprechte excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Janac
    Dit telefoonnummer was schijnbaar niet correct dus ik ben doorverbonden naar de afdeling voor inplannen van een afhaalafspraak. Kortom, geen oplossingen buiten gewoon betalen.
    DHL Express
    Geachte Janac,Het nummer is van onze financiële afdeling en klopt volgens onze gegevens.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Janac
    Voor kastje-muur benadering inderdaad!!
    DHL Express
    Geachte Janac,Wij vinden het zeer vervelend dat u dit zo ervaart. Wij kunnen dit helaas niet in orde maken voor u.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Janac
    Berekentool DHL voor verzendkosten is niet correct. Tip aan DHL om dit aan te passen!Helaas is DHL niet bereid geweest om zelf correctie te doen bij Douane en de daadwerkelijke verzendkosten op te geven. Wel heeft DHL mij gemachtigd om dit namens hun te doen bij de douane. Dus eerst betalen en achteraf maar kijken of geld teruggehaald kan worden.

Janac

Ook een klacht indienen over DHL Express?