Klacht DHL Express: DHL geeft "niet thuis"

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 479771
Gebruiker
Peter vB
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Mijn moeder woont in een appartementencomplex met een centrale ingang. Haar eigen voordeur is op een gallerij.
DHL-bezorger neemt niet eens de moeite om bij de centrale ingang aan te bellen en mailt gewoon dat hij het pakketje niet kon bezorgen. Soms wordt een pakketje gewoon ergens bij de centrale ingang neergezet zonder dit te melden en mijn moeder krijgt het bericht dat het pakketje is afgeleverd. Gelukkig wonen er eerlijke mensen en komen er eerlijke bezoekers......
Dit is echt onacceptabel.

Mijn moeder zoekt bij webwinkels nu eerst uit wie de pakketbezorging doet. Is het DHL dan gaat ze ergens anders kopen waar de pakketjes door
POST.NL worden bezorgd. Dan gaat het altijd goed.
De bezorger van Post.nl belt bij de centrale ingang aan, mijn moeder doet daar de deur open en de bezorger brengt het naar de voordeur van mijn moeder.

Haar aankoop waar het nu over gaat was bij bol.com
Normaliter verzendt bol.com met Post.nl, maar toevallig deze keer werd DHL gebruikt en ja hoor, het ging weer mis.

We hebben bol.com gebeld en gezegd dat we, als het onzeker is wie de pakketbezorging doet voor bol.com (ook) geen aankopen meer doen bij bol.com

De oplossing

DHL dient zijn bezorger te instrueren dat hij aanbelt en
checkt of de geadresseerde thuis is alvorens te mailen dat er niet bezorgd kan worden.
En de bezorger te instrueren dat hij, als het hem te veel moeite is om naar de voordeur van een appartement te lopen, aan de geadresseerde te vragen of hij het pakketje ergens op een veilige plaats kan neergezetten, waar de geadresseerde het kan ophalen.

6 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Goed dat u dit even aangeeft. Heeft u misschien een voorbeeld van een zending die in de hal is gezet? Dan kan ik de klacht voor u doorsturen.

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel Webcare
  2. Auteur
    Peter vB
    Datum
    In juni is door DHL een pakketje van amazon.nl geleverd. Dit werd zonder melding vooraf aan mijn moeder, in de "voorhal" van het appartementencomplex gelegd. Later kreeg zij een e-mail dat het pakketje bezorgd was. Toevallig vond een andere bewoner het pakketje en nam contact op met mijn moeder, zodat het uiteindelijk toch bij haar kwam.

    Even onacceptabel is het dat het pakketje dat gisteren voor bol.com bij mijn moeder bezorgd had moeten worden, niet bezorgd werd en kreeg zij de mail dat het niet bezorgd kon worden terwijl ze gewoon thuis was. De bezorger heeft niet eens aangebeld. Ik heb hier ook melding van gemaakt bij bol.com, zodat zij weten hoe DHL voor bol.com bezorgd.
    Mijn moeder zal, als er vandaag een tweede aanbieding komt van DHL, wat ik niet verwacht, de zending weigeren en kan DHL het pakketje terugsturen naar bol.com
  3. Auteur
    Peter vB
    Datum
    Vandaag heeft DHL mijn moeder weer "gemist". Gelukkig hebben wij gisteren hetzelfde product bij een andere webwinkel besteld die door Post.nl laat bezorgen.
    Dat ging, zoals verwacht, vlekkeloos.
    Wie bij DHL gaat nu eens maatregelen nemen om de core business te verbeteren?
    Echt ongelofelijk hoe slecht DHL presteert. Ik heb e.e.a. bij bol.com gemeld. Zij zijn tenslotte de echte klant van DHL
  4. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    helaas kom ik het opgegeven adres geen zending tegen. Wat is de postcode en het huisnummer van uw moeder? Heeft u wellicht ook het traceernummer van het pakket dat zij niet ontvangen heeft?

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Wendy
    Webcare DHL parcel
  5. Auteur
    Peter vB
    Datum
    Ik had nog helemaal geen adres opgegeven. Hoe kan je dan iets niet vinden???
    In een privéreactie zal ik het adres opgeven!
  6. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw toelichting. Ik zie dat ik eerder vandaag de klacht ook voorbij zag komen via klacht.nl. Daar was echter niet duidelijk dat dit iets is wat vaker zou zijn voorgekomen. Zoals aangegeven adviseer ik u hierover ook contact op te nemen met de verzender, gezien we nu niet kunnen tegenhouden dat het retour gaat. Wel maak ik een melding richting de leidinggevende van de bezorger dat u beide pogingen thuis zou zijn geweest. Hiermee hoop ik dat het in het vervolg beter zal gaan. Mijn excuses hiervoor.

    Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Peter vB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb geen klacht bij klacht.nl gemeld. Wel bij het management van DHL Nederland
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen