Klacht DHL Express: DHL heeft gegooid met goed verpakte stofzuiger dat deze kapot is, schade wordt niet vergoed.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 503307
Gebruiker
!Stofzuiger?
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Heb een stofzuiger ter reparatie opgestuurd naar de reparateur. Voor alle zekerheid heb ik het pakket verzekerd verstuur.
Direct na ontvangst stuurt de reparateur mij een mail met een verregaand beschadigde stofzuiger. Melding daarbij dat de verpakking zwaar beschadigd was en ook het kunststofhuis van de stofzuiger. Zij sturen mij een foto van de kapotte stofzuiger en een schaderapport waarin zij aangeven dat de stofzuiger goed verpakt was met bubbeltjesfolie, maar dat er gegooid o.i.d. met de doos. Schade geclaimd bij DHL, deze wordt ondanks de verzekering afgewezen omdat ik geen foto kan overleggen van de beschadigde verpakking. Dat was voor mij niet mogelijk, ik ben namelijk de verzender en niet de ontvanger!

De oplossing

Schade vergoeden, ik had de zending niet voor niets verzekerd,

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wat een vervelende situatie! Ik begrijp dat u graag wilt dat wij de schade vergoeden, alleen kan ik hier helaas geen uitspraak over doen. Wij hebben een speciale claimafdeling die de schadeclaims beoordeelt en afhandelt. Ik zie dat u al contact met ons heeft gehad hierover. Hieruit bleek dat er foto's missen, waardoor de claim niet kan worden behandeld. U bent ook geïnformeerd over het feit dat u bezwaar kunt maken en hoe u dat kunt doen. Ik adviseer u om dit advies op te volgen, zodat er opnieuw naar de situatie kan worden gekeken.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u verder nog een prettige dag.

    Met vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
!Stofzuiger?
Datum
Uiteindelijke oplossing
De geboden oplossing is bezwaarmaken tegen het afwijzen van de claim bij DHL. In de ontvangen mail hierover geeft men aan dat ik geen foto's heb. (Ik heb wel een foto verstuurd van de stofzuiger zoals die is ontvangen door de reparateur met daarbij een verklaring van de reparateur dat de stofzuiger goed verpakt was.) In de mail van de DHL wordt daarnaast aangegeven dat de kans van slagen gering is omdat ze de claim al beoordeeld hebben. Met andere woorden ze doen erg hun best om te voorkomen dat je bezwaar maakt.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen