Opgelost door DHL Express: DHL heeft teveel BTW berekend op pakket uit HongKong

fekken

Netwerkcamera besteld via Aliexpress in Hongkong voor 121US$ plus 5USD verzendkosten. Bij aflevering moest bij DHL 54,51€ extra worden betaald voor BTW (36,96€) en administratiekosten(17,55€). De BTW is dus berekend op basis van een waarde van de camera van 179€. Bij het pakket heeft de leverancier een Commercial Invoice geleverd met de camera waarde van 73,06US$. In werkelijkheid heeft DHL dus een waarde gehanteerd van 209,43US$ (koers 1,17). Dat is dus 136,37US$ teveel. Omgerekend 116,55€. Hierover heb ik dus ten onrechte 24,77€ BTW betaald. Hoe krijg ik dat bedrag weer terug.

24,77 terug op mijn rekening

DHL Express
    Beste heer Fekken,

Heel erg bedankt voor het doorgeven van uw klacht.

Ik heb de klacht geregistreerd in ons eigen systeem. Mijn collega zal vandaag voor 18:00u contact met u opnemen om het probleem met u door te spreken.

Met vriendelijke groeten,

Rick
    DHL Express

fekken
Ben gebeld door DHL. Heb de situatie uitgelegd. DHL geeft aan dat in deze situatie mogelijk teveel BTW in rekening is gebracht. Zij sturen mij een formulier dat ik aan moet vullen met mijn motivatie en de originele factuur. Dit pakket stuur ik op naar de Belastingdienst. Verwerkingstijd is maximaal 3 maanden. Als ik in het gelijk wordt gesteld informeer ik DHL die het bedrag dan weer overmaakt op mijn rekening. We wachten af.

Ook een klacht indienen over DHL Express?