Klacht DHL Express: DHL is niet in staat om eigen gemaakte fouten te herstellen, zoals onterecht retour

Martijn

De DHL bezorger heeft onterecht mijn pakket niet bezorgd en als 'adres gegevens onjuist' opgegeven. De adresgegevens kloppen, maar nu gaat mijn pakket retour en volgens DHL kunnen ze dit niet meer tegenhouden. Mijn pakket komt uit het buitenland dus nu kan het nog weken duren voordat ik het heb, terwijl het pakketje op dit moment nog in Nederland is. Dat de bezorger een fout maakt kan gebeuren, maar bij mij ontstaat ongeloof wanneer DHL, een pakketbezorgsdienst, zelf een fout maakt bij een kerntaak en dan vervolgens niet in staat is om hun eigen fout te herstellen. Waarom heeft DHL niet geanticipeerd op dergelijke (interne) fouten? Dit moet toch dagelijks voorkomen?

DHL, los dit probleem alsjeblieft op of maak er een vacature van, dan maak ik er graag werk van.

Ik zou graag mijn pakketje snel willen hebben, maar dat zie ik niet gebeuren. Ik wil graag uitleg waarom DHL een onterecht retour niet meer kan tegenhouden. Kan het niet door het (IT-)systeem? Dat zit er een ontwerpfout in het proces en moet het systeem aangepast worden.

DHL Express
    Goedemiddag,

Erg vervelend dat uw pakket retour gaat vanwege deze scan, helaas is het inderdaad zo dat wij bij de klantenservice niet kunnen ingrijpen op het moment dat een pakket retour wordt gestuurd. De technische reden daarvoor weet ik helaas ook niet, maar er is geen ruimte in het proces om dergelijke pakketten alsnog tegen te houden en terug te sturen naar de geadresseerde. Ik begrijp dat het vervelend is maar ik ga er vanuit dat het pakket in ieder geval snel opnieuw verstuurd kan worden.

Christiaan
    Webcare DHL Parcel

Martijn
De klantenservice geeft aan machteloos te zijn tegenover de eigengemaakte fout (zoals ik had verwacht). Bedankt voor de snelle respons vanuit de klantenservice, maar uit de ‘oplossing’ haal ik dat er niks gaat veranderen in de toekomst. De klacht moet doorgezet worden want de klantenservice kan hier blijkbaar niks mee. Mijn pakketje ga ik voorlopig toch niet krijgen, maar ik wil dit niet nog een keer meemaken. Het probleem is bekend, los het op.

Ook een klacht indienen over DHL Express?