Klacht DHL Express: DHL is niet in staat problemen op te lossen. 'the computer says no'...

EddyKB

Zeer slechte customer service, van het kastje naar de muur. Het is schier onmogelijk om de juiste persoon aan de lijn te krijgen en ons probleem/klacht is nog nooit daadwerkelijk opgelost. Pappen en nat houden. Het enige wat vlekkeloos verloopt bij dhl is de facturering, die gaat sneller dan het licht. Ook mbt tot pakketten die dhl kwijt raakt of verkeerd factureerd. Onwerkbaar voor midden en klein bedrijf. Wij doen een paar honderd pakketten per maand en zien ons genoodzaakt van vervoerder te switchen.

Een goed begin zou zijn als er daadwerkelijk iemand was die naar onze klacht luistert en de intentie zou hebben ons verder te helpen. Tussen klacht en oplossing heeft dhl een barriere van telefonisten opgeworpen die continu naar elkaar verwijzen. Meer dan vertellen wat er 'op het scherm' staat kunnen de medewerkers niet.

DHL Express
    Beste heer Janssen,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat u als verzender ontevreden bent over onze dienstverlening en service. Mijn excuses hiervoor.

Kunt u aangeven wat het probleem / de klacht is waaraan u referereert? En heeft u voor mij ook het zendingsnummer of track & tracenummer of de zendingsnummers of track & trace-nummers waarop dit probleem / deze klacht betrekking heeft? En aangezien u blijkbaar een zakelijke klant bent, heeft u dan ook een accountnummer bij ons? Zo ja, dan ontvang ik ook dat nummer graag van u.

Alvast bedankt voor de aanvullende informatie!

Harald
    Webcare DHL Parcel
    EddyKB
    Beste Harald, een aantal problemen zijn bv; dat de facturering niet klopt met de afspraken die wij met dhl hebben gemaakt. Dat pakketten die zoekgeraakt zijn eindeloos in een 'dossier' blijven hangen. Dat de retourlabels online niet werken, dat ons account geblokkeerd wordt terwijl wij daarvan niet op de hoogte gesteld worden, dat dhl ondanks een blokkade wel de chauffeur onze pakketten laat meenemen, dat onze klanten gedupeerd raken en wij niet gehoord worden en in ons hemd worden gezet. Dit is de korte versie... tel er de uren aan de telefoon, de frustratie en al het extra werk aan email en telefoontjes er maar bij op. We versturen te veel pakketten om in dit veld trackingnummers te plakken. Ons accountnummer is : 06080857

Vriendelijke groet,
    Erwin
    DHL Express
    Beste heer Janssen,

Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik zie dat uw klacht over het blokkeren van uw account inmiddels bij onze afdeling Sales Support ligt. Dit is inderdaad de afdeling die u hiermee kan helpen. De klantenservice kan dat niet. Mocht u zelf contact willen opnemen met Sales Support, dan kan dit via 088 – 345 4344. Vragen over facturen kunt u bij hen ook kwijt, of anders bij onze facturatieafdeling via efssamsdd@dhl.com. Ook dit zijn zaken waarmee onze klantenservice u niet kan assisteren, vandaar dat ik u een alternatieve contactmogelijkheid doorgeef.

Onderzoekscases naar vertraagde en zoekgeraakte zendingen worden behandeld door onze backoffice. Zonder concrete zendingsnummers kan ik de status van lopende cases niet voor u opzoeken. Mocht u niet tevreden zijn over de uitkomst van verrichte onderzoeken, dan kunt u het beste reageren op de e-mail waarin de backoffice u de uitslag meldt. Uw reactie wordt dan opgepakt door de case-owner van het onderzoek.

Harald
    Webcare DHL Parcel

EddyKB
Geen oplossing aangeboden, van het kastje naar de muur. Voor ieder die dit leest, laat DHL aub aan u voorbij gaan. De kosten en frustraties zijn het niet waard.

Ook een klacht indienen over DHL Express?