Klacht DHL Express: DHL laat onterecht de ontvanger opdraaien voor hun fouten

Scherpzinnig

We blijven het zogenaamde DHL Supportteam berichten sturen over onderstaande probleemmelding, maar helaas allemaal tevergeefs. Ze negeren al onze berichten en geven totaal GEEN support. Een professionele en correcte organisatie gaat niet zo om met de klanten en de problemen die door de organisatie zelf zijn veroorzaakt. Dit verklaart waarom er zoveel klachten zijn over DHL. We verwachten nu dat het probleem (na al die vertraging) alsnog naar tevredenheid wordt opgelost.

-------------------------------------------------
Blijkbaar is er op 4 juli rond 18.30 uur (s'avonds???) een DHL bezorger bij ons gebouw geweest. Hij heeft een DHL kaart in onze brievenbus gedaan waarop staat dat we niet thuis waren en daarom we ons pakket bij een DHL Servicepoint zouden moeten ophalen. Het klopt niet dat we niet thuis waren, we waren wel thuis de hele dag en niemand van DHL heeft bij ons aangebeld. Op dezelfde dag hebben we wel 2 keer post aan de deur gehad en deze persoonlijk in ontvangst genomen.

Zelfs als we niet thuis waren (wat niet het geval was!), had de DHL bezorger ons pakket nog eens moeten aanbieden bij ons thuis alvorens het bij een DHL Servicepoint te dumpen.

Om die reden vinden we het helemaal onterecht dat we zelf het pakket moeten ophalen. Wilt u dan zo vriendelijk zijn om met ons een dag af te spreken om het pakket alsnog bij ons aan de deur te laten bezorgen?

Het pakket hoort bij ons thuis te worden bezorgd. DHL kan hierover met ons telefonisch contact opnemen om een datum en dagdeel hiervoor af te spreken. Ons telefoonnummer is bij hen bekend.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Onze bezorger was op 4 juli om 18:36 op het adres waaraan de verzender dit pakket heeft geadresseerd, maar trof daar niemand thuis. Mocht de adressering kloppen en er wel iemand aanwezig zijn geweest, dan moet er iets verkeerd zijn gegaan. Helaas lukt het een week na dato niet meer om nog precies te achterhalen hoe de bezorgpoging precies is verlopen en of hierbij mogelijk een fout is gemaakt. Mijn excuses voor het ongemak.

Het is bij deze verzenddienst standaardprocedure dat het pakket na 'niet thuis' wordt doorgestuurd naar een servicepunt. Vanzelfsprekend heeft u dan nog de mogelijkheid een andere afspraak te maken via dhlparcel.nl. U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat het pakket nogmaals op uw adres wordt aangeboden.

Van deze mogelijkheid heeft u geen gebruik gemaakt. Het pakket ligt dan ook sinds 5 juli voor u klaar op ons servicepunt. Het is niet meer mogelijk het pakket nogmaals op uw adres te laten aanbieden. U heeft nog tot en met 12 juli de tijd om het pakket af te halen bij het servicepunt. Haalt u het niet af, dan gaat het pakket retour naar de verzender.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Scherpzinnig
Het probleem is NIET opgelost. Kennelijk is fatsoen en integriteit ver te zoeken bij DHL. Ze zeggen dat we toch zelf het pakket moeten ophalen dat ten onrechte gedumpt is bij een DHL service point, dit terwijl we gewoon thuis waren. Het is tevens niet waar dat we DHL niet hebben gevraagd om het pakket bij ons opnieuw aan te bieden. We hebben DHL wel op tijd via hun Online Formulier gevraagd om het pakket alsnog bij ons te laten bezorgen. Kortom, we hebben GEEN goed woord voor DHL over. Ons pakket wordt dan maar teruggestuurd naar de verzender want we zijn NIET van plan om DHL in zijn absurde fouten te ondersteunen. Tevens willen we NIET in de toekomst worden lastiggevallen door DHL, dus voortaan als er een webshop, buiten ons weten om, gebruik maakt van de diensten van DHL en ons pakket via DHL laat bezorgen, dan gaan we dit aan de deur WEIGEREN. Weg met DHL!!!

Ook een klacht indienen over DHL Express?