Klacht DHL Express: DHL levert pakket niet af.

sad Niet opgelost
M.M.A.P. Bergman

DHL liegt over aflevering pakket.Op 1-12-2016 was er een kaartje in de brievenbus. Ze zouden de volgende dag terugkomen. Twee keer een contact-email gestuurd. Niets meer gehoord of gezien. Op 5-1-2017 gebeld en voor een onderzoek moest ik de afzender vragen om toestemming te geven. Zij namen contact op en DHL zegt nu dat het pakket afgeleverd is. Dit is dus niet waar!

Excuus en vergoeding van de gemaakte kosten.

DHL Express
    Beste meneer/mevrouw Bergman,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Allereerst over uw niet beantwoorde mails, helaas heb ik deze niet terug kunnen vinden in ons klantenservice bestand. Mocht u nog een referentie nummer ontvangen hebben n.a.v. het insturen van deze mails, kan ik intern na laten gaan wat hier de reden van geweest is.

Wat het daadwerkelijke probleem betreft, wanneer een bezorger aangeeft het pakket wel afgeleverd gemeld te hebben, maar u niets ontvangen hebt (dus ook geen kaartje o.i.d.), zal er een onderzoek gestart moeten worden om de oorzaak hiervan te achterhalen. Wanneer er echter veel tijd verstreken is kan het soms lastig zijn alle details te achterhalen. In ieder geval kan een dergelijk onderzoek enkel volledig opgestart worden door de opdrachtgevende partij van een zending, d.w.z. in dit geval de afzender.

Mocht het onderzoek in dit geval geen oplossing meer uitwijzen, is het tussen u en de afzender hier eventuele vervolgstappen in te bespreken. De opdrachtgever staat vrij een claim in te dienen met dit volledige verhaal als deze het niet eens is met de uitslag van ons onderzoek, dan zal dit verder beoordeeld worden door onze claims afdeling. Omdat u de klant bent van de verzender, en deze de klant is van DHL, kan ik u geen directe onkostenvergoeding bieden.

Met vriendelijke groeten,
    Maarten
    DHL Parcel Webcare & klantenservice.
    Geen excuus gegeven.
    Opdrachtgever heeft gebeld en mailde terug naar mij: Hi Martine,
    Thank you for your email. I apologize for the inconvenience
    with your order. I have tracked your package and sent an email to our
    international shipping carrier and have been informed by the tracking as well as
    the carrier that your package was delivered to you. Please let me know if there
    is anything else I can do for you and have a wonderful day!!!!

Sincerely,
    Kelsey Stollings
    Customer Service Lead
    Missouri Star
    Quilt Company.......

Dit klopt dus niet: ik heb niets ontvangen. Ik zal de opdrachtgever verzoeken om een onderzoek te vragen bij DHL.
    Hoogachtend, Martine Bergman

M.M.A.P. Bergman
    Toevallig..... zendt "Missouri Star Quilt Company" een email over een RETURN! Ik mail terug: welke return? Dan blijkt dat DHL mijn pakket heeft teruggestuurd naar de afzender! Maar dat vertellen ze mij niet! Ze zeggen helemaal niets meer. De Amerikaanse firma belooft het pakketje weer te sturen. Ik heb ze afgeraden dat via DHL te doen (vertrouwen is weg). Ik hoop dat het pakket snel aankomt. Met geen dank aan DHL.
    DHL Express
    Beste mevrouw Bergman,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan uw zending 3SALPK492138101 niet te hebben ontvangen en dat het inmiddels retour gestuurd is richting afzender. Helaas is hier in onze gegevens niks over terug te vinden en staat bij DHL uw zending nog steeds op afgeleverd. Ik begrijp uw frustratie, wanneer u een pakket begin December verwacht en het begin februari nog steeds niet binnen heeft. Daar de afzender opdrachtgever is van uw zending kunnen zij hier een onderzoek voor starten om na te gaan wat hier gebeurd is. Hopelijk brengt dat meer duidelijkheid.

Tom
    Webcare
    DHL Parcel

M.M.A.P. Bergman
Uiteindelijke oplossing DHL laat alles afhangen van opdrachtgever die een onderzoek zou kunnen starten. Nog steeds geen excuses. Opdrachtgever stuurt pakket opnieuw op. Dus dat deel is opgelost, maar niet door DHL. DHL zou er beter aan doen om personeel te controleren en instrueren om gegevens in te vullen. Nu doen ze maar wat en niemand weet iets (ook DHL niet). Ik zou in zo'n bedrijf niet willen werken. Laat mijn klacht maar zitten, maar houd uw personeel in de gaten! Martine Bergman