Klacht DHL Express: DHL neemt pakket mee in plaats van zoals gevraagd bij buren, kost mij halve dag werk.

C. van Tijen

Beste mensen, dit werkt niet he! Er hangt met grote letters op mijn deur dat pakketjes gewoon bij de overburen afgegeven kunnen worden als ik niet thuis ben. Die nemen graag pakketjes aan voor de straat Maar DHL neemt doodleuk dat pakket mee naar een afhaalpunt dat voor mij in een verre uithoek van de stad ligt, dus ik moet daar op deze koude dag op de fiets naar toe om een zwaar en groot pakket op te halen voor 17.00. En omdat ik gisteravond laat thuis was en nu pas naar het bezorgbriefje kijk, kan ik dat ook niet meer veranderen in een ander bezorgmoment. Wat is hier aan te doen?

Gewoon een tweede poging doen dat pakket te bezorgen, en als ik niet thuis ben dat pakket gewoon, zoals met koeienletters onder mijn deurbel staat, bij de overburen te bezorgen ( winkelpand, is altijd open ). Ik verdom het om naar dat "afhaalpunt" te gaan, dat is aan de andere kant van de stad.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ontzettend vervelend dat het pakket bezorgd is bij een punt aan de andere kant van de stad.
    Ik heb even voor u gekeken waarom het niet bij de buren is geleverd. Ik zie dat de afzender (Lidl in dit geval) specifiek heeft aangegeven dat het pakket niet bij de buren bezorgd mag worden, ook al geeft u zelf aan dat u dit prima vindt. De Lidl is onze opdrachtgever en we mogen het daarom niet bij de buren leveren. Helaas is het voor ons niet mogelijk om het pakket weer op te halen bij het ServicePoint.
    Mocht het echt onmogelijk zijn om het pakket op te halen, na 7 dagen gaat het retour naar Lidl.

Mijn excuses voor het ongemak.

Judith
    DHL Parcel Webcare

C. van Tijen
DHL zegt dat Lidl verbiedt dat pakjes bij de buren worden afgegeven. Zelfs al staat dat verzoek duidelijk op de deur. Lidl zegt op de chat: "Wat een raar verhaal, volgens ons is dat helemaal niet zo". Ik heb hierover met vier verschillende personen bij DHL gechat en ze zeggen allemaal iets anders. De een zegt dat het pakket is meegenomen naar een servicepunt dichtbij ( en dat is niet zo, het is meegenomen naar het ene depot in de stad, voor mij ver weg). De ander zegt dat DHL net een pilot had lopen waarbij het pakket na de eerste bezorgpoging niet meer een tweede keer wordt bezorgd, maar meteen naar het depot wordt meegenomen. Ik kan er niets anders van maken dan dat DHL, om hun bezorger een paar minuten te laten besparen, ( of eigenlijk: bezorgers zo weinig betalen dat ze niet anders kunnen) mij met anderhalf uur onbetaald werk opzadelt als ik mijn pak moet gaan halen in het depot. Ik heb bij Lidl geklaagd en ik hoop dat ze hun contract met jullie heroverwegen.

Ook een klacht indienen over DHL Express?