Klacht DHL Express: DHL opent pakket zodat inhoud door de brievenbus past

Ww

Gisteren hebben wij een pakket ontvangen van DHL. Deze is opengemaakt door de bezoeger en de inhoud ervan is in de brievenbus gestopt omdat het anders niet pastte. Het pakket is netjes opengescheurd en duidt niet op onbedoelde beschadiging. Creatief maar zeker niet wenselijk en hiermee heeft DHL inbreuk gemaakt op het briefgeheim hetgeen strafbaar is. Ben erg benieuwd naar de stappen die vanuit DHL genomen zullen worden. Wij zullen hiervan in ieder geval melding van maken bij de verkopende partij.

Ontslag bezorger, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het diegene onbekend is dat dit strafbaar is, dat DHL privacy van haar klanten hoog in het vaandel heeft staan en dergelijk personeel niet past bij de klantbelofte van DHL. Financiële compensatie voor schending briefgeheim.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat u deze zeer terechte klacht ook al via Facebook bij ons aanhangig heeft gemaakt en dat mijn collega inmiddels de juiste vervolgacties heeft ondernomen. De leidinggevende van de bezorger pakt dit nu verder met de bezorger op.

Nogmaals onze excuses, want dit had natuurlijk absoluut niet mogen gebeuren.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ww

Ook een klacht indienen over DHL Express?