Klacht DHL Express: DHL Parcel pleegt fraude?

sad Niet opgelost
Erwin

De bezorger in de wijk Lochem van DHL parcel heeft WEER aangegeven dat ik niet thuis ben terwijl ik gewoon thuis was.
HIj heeft geen brief achtergelaten, niet aangebeld en 3 minuten na dat hij mij op 'niet thuis' heeft gezet ben ik naar buiten gerend om die idioot aan te spreken. Maar hij was nergens te bekennen.
Ik heb direct contact opgenomen met hun klantenservice en ze kunnen niet eens de bezorger bellen om hem terug te laten komen. Daar hebben ze geen zin in omdat er te veel bezorgers zijn.

Nu is het bezorgmoment aangepast naar morgen (donderdag) en ze weigeren zelfs bij de klantenservice te beloven dat de bezorger aan mijn deur komt.
Ze vinden het blijkbaar prima als een bezorger onterecht aangeeft dat iemand niet thuis is, ondanks dat het een keiharde leugen is.

En dit is ZEKER niet de eerste keer, in mijn buurt gebeurd dit systematisch.
Maar hun bezorgers weigeren de betaalde dienst van het bezorgen van producten uit te voeren, keer op keer.
Met andere woorden, ze blijven een dienst beloven die tegen forse betaling uitgevoerd moet worden. En ze blijven ook in verzuim bij deze dienst door keer op keer de dienst niet uit te voeren, maar wel de kosten te innen.

Klinkt dat niet verdacht veel als fraude?
Als ik een bezorg bedrijf op zou starten en gewoon nooit pakketten bezorg in een bepaalde buurt, dan noemen ze mij (terecht) een oplichter.
Dat is precies wat hun ook doen.

Dus per vandaag ga ik een zeer getaileerde documentatie bijhouden en elke keer dat blijkt dat ze fraude plegen ga ik verzamelen in een dossier en vervolgens aangifte doen.
Dat is wat voor een bedrijf DHL parcel is blijkbaar.

Een schadevergoeding van 120 euro per onterechte bewering van niet thuis zijn. Bewijs d.m.v. camerabeelden en foto's met locatie en tijdtags zal hier ter ondersteuning van mijn claim aangeboden kunnen worden.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Laat ik voorop stellen dat ik uw frustraties volledig begrijp. Het is natuurlijk niet oké dat er onterecht een niet-thuis melding wordt gegeven, terwijl u netjes thuis aan het wachten bent op de bezorger. Het feit dat dit al vaker is voorgevallen, verergert die frustraties alleen maar. Het spijt mij dat de bezorging vaker zo is verlopen!

Ik wil u hier uiteraard graag mee verder helpen. Helaas ben ik als klantenservicemedewerkster niet in staat om een bezorger te bellen. Wij hebben namelijk enkel contact met de CityHub Manager en niet met de bezorgers zelf. Natuurlijk kan ik hier wel een klacht over doorzetten, zodat deze bezorger erop kan worden aangesproken.

Voor ik de klacht ga doorzetten, wil ik u enkel vragen of u nog 1 of 2 andere zendingsnummers kan doorgeven waar u zo'n onterechte melding had ontvangen. Als ik bijvoorbeeld zie dat het steeds om dezelfde bezorger gaat, is het slim om dit extra te benadrukken in een klacht.

Ik hoor het graag van u!

Elle
    DHL Parcel Webcare

Erwin
De bezorging is deze keer door een andere chauffeur wel gedaan. Deze bezorger gaf aan dat de bezorger van gister geen zin had om een zwaar pakket te tillen en daarom maar aangaf dat ik niet thuis was. Hij wou zelfs de moeite niet nemen om aan te bellen en te vragen of ik kon helpen met het pakket tillen, wat ik met plezier gedaan had. Een bevestiging dat de betreffende chauffeur dus zeer bewust is van zijn acties. Ik ga hier geen verdere moeite in steken. De nieuwe bezorger heeft keurig het pakket afgeleverd nadat ik hem op heb gewacht buiten. Mijn klacht komt toch ergens op de giganische stapel van identieke klachten waar ze niets aan gaan doen.

Ook een klacht indienen over DHL Express?