Klacht DHL Express: DHL raakt waardevolle pakketjes kwijt en keert amper iets uit.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 408812
Gebruiker
H.C.M. Vercammen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De klacht
Zie bijlage. Reeds eerder op klachtenkompas geplaatst.

----------------------
Reactie DHL

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Claims worden beoordeeld door onze afdeling Claims. Wij van de klantenservice oordelen niet over hun beslissingen, laat staan dat wij die zouden kunnen overrulen. Daarvoor hebben wij niet de bevoegdheid en ook niet de specifieke juridische know-how.

Heeft u bezwaar tegen de vergoeding die wordt toegekend of een vraag over de voorwaarden volgens welke de claim wordt beoordeeld? Neemt u daarover dan rechtstreeks contact op met de afdeling Claims. Hier op Klachtenkompas kunnen wij als klantenservice u daarmee helaas verder niet van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel

-------------------------
Mijn reactie

Ik heb eergisteren volgende mail gestuurd naar de afdeling claims, maar daar ontvang ik geen antwoord op>

"Goedemiddag,

Ik verstuur al jaren pakketten naar het buitenland met DHL.

Ik kies altijd een passende verzendwijze die aansluit bij de waarde van het pakket.

Bij pakketten boven € 500 PostNL met verzekerservice en bij pakketten onder € 500 DHL.

Als dit gewijzigd is waarom ben ik er dan niet over geïnformeerd?

Graag uw antwoord!"

--------------

NB: Ik heb dit jaar al voor € 4.000 aan DHL gespendeerd. Als dit niet correct afgehandeld wordt ben ik klant af!




De oplossing

Volledige vergoeding verloren zendingen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    De claim afdeling reageert binnen 5 werkdagen. Wat betreft uw vraag, wij zijn niet verplicht dit actief met u te communiceren als wij onze voorwaarden veranderen. Wij mogen dit namelijk aanpassen, op de voorwaarde dat het wel op onze website wordt vermeld en dat staat er dan ook.

    Ik begrijp dat het voor u vervelend is en dat kan ik mij dan ook voorstellen, maar wij kunnen u hier niet verder mee helpen. U kunt het beste de reactie van de claim afdeling nog even afwachten, zij kunnen u dit dan verder uitleggen.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Buse
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.C.M. Vercammen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen