Klacht DHL Express: DHL reageert niet

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 402982
Gebruiker
Dwarkasing
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb een artikel besteld in Duitsland geretourneerd op eigen kosten. Label gekocht op site van DHL. Bij het servicepunt konden ze mijn label niet scannen dus hebben ze zelf een label op geplakt. Pakket is keurig opgehaald maar ligt nu al meer dan een week in het sorteercentrum te wachten op bericht van afzender, ik dus. Naam van geadresseerde is keurig vermeld bij de gegevens op site van DHL. Ik ben niet gebeld, geen mail met vraag. Twee mailtjes zelf gestuurd, geen reactie. Ik kan nu voor €1,- gaan bellen.
Ook bedrijf waar ik artikel heb besteld reageert niet.

Gewenste oplossing

Reageren op mijn eerdere mails en het liefst melden waarom mijn pakket niet wordt verstuurd
Geboden oplossing
Ik kan een klachtenformulier invullen. Mijn eerdere mails zijn wel aangekomen maar niet beantwoord. Als ik de track&tracenummers opzoek op de site van DHL zie ik gegevens staan die volgens DHL niet bestaan. Weinig vertrouwen in onderzoek van DHL.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Het nummer wat u meestuurt, is volgens mij het nummer van het label wat u zelf geprint heeft. Heeft u het andere traceernummer ook voor me?

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel Webcare
  2. Auteur
    Dwarkasing
    Datum
    3SDSP011505387
    Verzonden vanaf servicepunt van Woustraat, Amsterdam
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.
    U geeft aan een pakket retour te hebben gestuurd naar Duitsland en dat deze lijkt te stagneren. U heeft ook al eerder emails verstuurd en geeft aan daar geen reactie op te hebben ontvangen.
    Het lijkt erop dat deze reacties niet zijn doorgekomen, want ik kan de mails wel terugvinden in ons systeem. Mijn excuses daarvoor.

    Aan het zendingsnummer dat u meestuurt staan andere gegevens gekoppeld. Dit blijkt geen retourzending naar Duitsland te zijn. Ook is dit pakket ingeleverd bij een ander service punt.
    Volgens mijn gegevens zie ik dat er iets mis lijkt te gaan met uw zending, echter kan ik niet achterhalen wat er precies mis gaat. Excuses voor het ongemak. Daarom stel ik voor een onderzoek te starten, zodat er kan worden uitgezocht wat er fout gaat. Dat kunt u doen via het formulier op deze website: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/onderzoek-opstarten

    Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is over uw pakket. Indien u naar aanleiding hiervan vragen heeft, willen wij u graag verder helpen. Wilt u in dat geval bellen met 0900 2222 120? U kunt ook een bericht sturen naar klantenservice.dhlforyou@dhl.com.

    Ik wens u nog een fijne dag.

    Met vriendelijke groet,

    Roos
    Webcare DHL Parcel

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen