Klacht DHL Express: DHL stuurt afleverbewijs terwijl ik het pakket nooit heb ontvangen.

Klachtnummer
# 541014
Gebruiker
Linda
Datum
2 reacties

Details

De klacht

DHL stuurt afleverbewijs terwijl ik het pakket nooit heb ontvangen.

De oplossing

Mij een kopie sturen van mijn handtekening voor ontvangst. Ik ben zeer benieuwd wat daaruit gaat komen aangezien ik nooit een pakket heb ontvangen.

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag mevrouw de Braal,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wat vervelend dat u uw pakket nog niet heeft ontvangen, excuses hiervoor.

    Volgens onze gegevens zou deze zending op uw adres bezorgd zijn. HIer heeft de bezorger het ook afgescand.
    Heeft u voor de zekerheid bij uw naaste buren gevraagd of zij het pakket voor u hebben aangenomen? Misschien is de bezorger vergeten een briefje achter te laten...

    Als het ook niet bij de buren ligt kunt u dit melden bij de afzender zodat zij een onderzoek kunnen starten. Dan wordt uitgezocht wat er aan de hand is.
    (Alleen de directe opdrachtgever, de verzender van het pakket, is gemachtigd om een onderzoek op te starten of een claim in te dienen.)

    Voor dit pakket is geen handtekening voor ontvangst beschikbaar want het betreft geen pakket waarvoor getekend moest worden.

    Hopelijk ontvangt u het snel alsnog.

    Met vriendelijke groet,

    Charlotte
    DHL parcel e-care
  2. Auteur
    Linda
    Datum
    Uiteraard heb ik niets ontvangen, zou ik anders de moeite nemen om hier een klacht te plaatsen? Jullie beweren dat ik in februari een pakket zou hebben ontvangen in mijn brievenbus, dat is niet zo.

    Totdat het product geleverd is conform afspraak betaal ik niets.

    Ik verwijs hierbij (aangezien ik per mail genegeerd word) nog maar eens naar artikel 7:11 BW:

    Als verkoper ligt het risico van verzending bij jou (artikel 7:11 BW). Als de koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen en je als verkoper geen ondertekend bewijs kunt overhandigen dat het pakket wel is ontvangen, moet je het pakket dus wettelijk gezien nogmaals versturen.

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen