Klacht DHL Express: DHL stuurt geen poststukken naar postbussen .. het zou beter zijn de aan postbussen geadreseerde nie

sad Niet opgelost
vdbijlh

Bij amazon.de wat goederen gekocht .. leveringsadres aan postbus in NL.

Na + 2 weken nog niet geleverd .. ondanks een notificatie op DHL track en trace dat de goederen waren aangekomen in DHL transporteur faciliteit. Bij navraag bij DHL medegedeeld dat de goederen niet aan een postbus worden geleverd.

Waar de goederen zijn en waarom de goederen na 16 dagen nog niet naar Amazon terug zijn gestuurd kon geen antwoord worden verstrekt.

Op mijn vraag waarom DHL de opdrachtgever(Amazon) niet heeft ingelicht kon geen antwoord worden gegeven.

Advies: zelf met Amazon contact opnemen.

Dit al zeker gebeuren .. maar m.i. heeft DHL/Amazon de plicht om dit verder uit te zoeken en ik verwacht dat er z.s.m. actie wordt ondernomen.

Als een levering niet naar een postbus wordt verstuurd dient m.i. de ontvanger te worden geinformeerd (zowel voor de verzending .. als tijdens het afleverings process)

Het gesprek met DHL ontwikkelde zich vervelend .. eind conclusie .. zoek het zelf maar uit en het gesprek werd door DHL medewerker beëindigd ( n.b het gesprek is digitaal opgenomen).

- Amazon dient geen postbus adresseren voor goederen via DHL (.. waarom niet Coolblue, Bol.com, Toolnation, Media Markt en vele anderen verzenden dit wel).te accepteren.

- DHL dient op zijn Track and Trace juiste informatie te verstrekken ... en de klant niet niet het probleem zelf uit te laten zoeken (.. na 16 dagen de goederen in DHL bezit te hebben).

vdbijlh
Bij Amazon.de wat goederen besteld .. afleveradres in NL op mijn postbus. Amazon heeft goederen afgestuurd via DHL. 2 dagen na bestelling gaf DHL Track en Trace aan dat de goederen in depot transporteur in de omgeving in NL was afgeleverd . Geen enkel kontakt van DHL ....na 16 dagen gebeld ... DHL gaf aan dat niet naar een postbus in NL wordt geleverd !! Na wat verhitte discussie . . DHL retourneerd na 16 dagen de goederen naar Amzaon.de. Amazon.de stuurt de volgende dag een e-mail dat de goederen zijn geretourneerd: reden volgens DHL ....ONBESTELBAAR adres. Volgende dag geld terug op rekening ... bestelling door Amazon geannuleerd. In plaats dat DHL aangeeft dat het geen adressering aan postbus accepteert ... en doorgeeft aan Amazon dat geen aflevering aan postbus wordt verzorgd ... geven ze geen enkel advies. Dit kan dus in de toekomst weer gebeuren. Voor ons absoluut geen DHL meer.

Ook een klacht indienen over DHL Express?