Opgelost door DHL Express: DHL weet niet wat traceerbaar (track&Trace) betekent en raakt pakketje kwijt

DYspeert

Maandag 5 augustus heb ik een pakket ingeleverd bij een drop-off point in Hilversum. Het pakket zou naar de VS moeten. Echter, DHL is nu, 3 dagen later al het pakket kwijt. Het is 6 augustus nog wel in het DHL centrum van de Reactorweg 21 in Utrecht geweest. Ik belde daarover en de dag erna zou het zichtbaar zijn bij dhl.de. Niet dus. Het pakketje is kwijt want het enige dat op dhl.de staat is dat het op maandag 5 augustus is aangemeld. Ik heb gebeld en verschillende wegsites geprobeerd, zoals DHL.com die je doorzet naar een Poolse DHL site en als je alles hebt laten vertalen, staat er dat dit pakketje niet bekend is. En als je belt, mag het meisje dat je spreekt je niet eens doorverbinden naar haar leidinggevende (is te schijterig, denk ik) en pas na die 8 dagen mag je een zoekactie eisen. DHL heeft gewoon geen idee wat Track & Trace betekent! Dat betekent, DHL, dat een poststuk TRACEERBAAR is, oftwel dat je als bedrijf precies weet waar het is. Had ik het nu maar via PostNL/USPS gestuurd. Spijt als haren op mijn hoofd!!! DHL, vind mijn pakketje terug ZSM svp!!!

Ik wil dat mijn pakketje gevonden wordt, dat ik alle stappen kan zien waar het pakketje is (en dat DHL dus OOK weet waar mijn pakketje is) en dat het gewoon tijdig binnen die 8 dagen bij mijn kennis in de VS wordt bezorgd, in goede staat.
Beste Harald, Dank je wel voor je duidelijke uitleg! Ik had gisteren ook al iemand van de Klantenservice aan de lijn die het ook heel duidelijk uitlegde hoe deze variant van postbezorging gaat. Ik was toen al gerustgesteld door de zeer duidelijke uitleg. Dank je wel voor ook jouw zeer duidelijke uitleg. Ik ben hier tevreden mee en wacht het nu rustig af (maar hou het wel in de gaten). Deze klacht kan hiermee worden afgesloten. Met vriendelijke groet, Desiree

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Pakketten die via DHL For You International naar het buitenland worden gestuurd, gaan eerst van het servicepunt waar de verzender het pakket heeft ingeleverd naar ons centrale sorteercentrum in Utrecht. Vanuit het centrale sorteercentrum gaat het pakket vervolgens naar ons internationale distributiecentrum in Duitsland. Het is normaal dat dit enkele werkdagen kan duren.

U heeft uw pakket pas enkele dagen geleden ingeleverd, dus u hoeft zich echt geen zorgen te maken over deze zending. Ik zie dat uw pakket netjes op ons centrale sorteercentrum in aangekomen. Het zal dus al gauw verdergaan naar Duitsland.

Vanaf het moment dat uw pakket in Duitsland is, kunt u het verdere verloop exact traceren op dhl.de. Het laatste deel zal ook op de website van USPS zichtbaar worden, aangezien USPS de bezorging binnen de VS voor haar rekening neemt.

Mocht uw pakket onverhoopt niet binnen de gemiddelde transittijd bij de geadresseerde arriveren, dan kunt u een onderzoek laten instellen via: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/onderzoek-opstarten De gemiddelde transittijd voor een zending naar de VS bedraagt 8 werkdagen. Er is dan ook nog geen enkele reden om een onderzoek op te starten op dit moment. Uw zending verloopt naar behoren en zal spoedig verder traceerbaar worden op dhl.de.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?