Klacht DHL Express: DHL weigert om onjuiste bedrag btw aan te passen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 291650
Gebruiker
vansprang
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Dhl staat onverwachts met een zending voor de deur die betaald moet worden...
dit zonder vooraankondiging. Kan gebeuren, pakket wordt mee teruggenomen door de bezorger. Krijg van hem nog een kaartje waarop de gegevens staan indien ik nog vragen heb.
Nou die had ik wel, het bedrag, € 72,78 was belachelijk hoog voor alleen de btw. (bedrag was incl. verzendkosten € 114,33, blijft dus onder de 150 euro)
Ik bellen, daar wordt ik 2x doorverbonden om vervolgen een ander nummer te krijgen. Dit nummer nu maar gebeld, is van duty payments. Daar wordt ik vriendelijk te woord gestaan. Nee inderdaad het bedrag is erg hoog, kunt u bewijslast opsturen zodat we het juiste bedrag kunnen berekenen en aanpassen... Ik zo vriendelijke om dit te doen, daarna 3 dagen radiostilte. Ik bel vervolgens weer of ze al iets meer weten...DHL kan niets meer vinden, of ik opnieuw de bewijslast wil mailen, dan bellen ze zo spoedig mogelijk terug die dag. 3 uur later krijg ik een mailtje van ze, niets meer aan te doen, aangifte al gedaan, ik moet het onjuiste bedrag betalen en zelf maar terug zie te vorderen bij de belasting...Kort om, je zoekt het zelf maar uit. Ik begrijp en wil best BTW betalen over goederen, maar dit moet dan wel het juiste bedrag zijn.
Het voelt anders als oplichting.
Heeft iemand nog een suggestie hoe ik dit moet aanpakken?

De oplossing

2 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Begrijpelijk dat dit een erg vervelende situatie is. Heeft u voor mij een zendingnummer? Kijk graag even voor u wat ik kan doen.

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel Webcare
  2. Auteur
    vansprang
    Datum
    Heb al diverse keren gebeld, en reeds ook een antwoord. via de mail, van DHL gehad...Maar antwoord blijft hetzelfde: aangifte al gedaan, kan niet meer gewijzigd worden. Belastingdienst gebeld, en die zeggen: dat kan wel middels een bezwaar. Maar dat is te veel moeite voor dhl, dus het antwoord is en blijft; zoek het zelf maar uit. Eerst betalen en dan kunnen we u een document, de machtiging, naar u sturen. En daarmee moet je het zelf maar zien te regelen bij de belasting/douane.
    DHL is en blijft een waardeloze dienstverlener.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vansprang
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen