Klacht DHL Express: DHL zegt dat ik niet thuis ben terwijl ik dat wel ben

# 631983
Formatik

Meerdere keren claimen ze dat ik niet thuis ben. Wat ongelooflijke onzin is. Ze liegen gewoon vierkant tegen je. Zeg dan dat je geen zin hebt om die laatste meters te doen ipv ronduit liegen.

Ophouden met liegen. Ik woon en werk op hetzelfde adres. Ik ben er altijd en zeker als ik een tijdvak krijg wanneer een pakket moet komen. Er is maar 1 organisatie die zo vaak mij zogenaamd mist of claimt ‘bedrijf gesloten’. Spuugziek wordt ik ervan.

Bedankt voor uw bericht.

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u vaker een onterechte niet-thuis melding krijgt.

Bij deze zending is dit volgens ons systeem en de track & trace echter niet het geval. Zoals u op de track & trace onder "toon details" kunt zien is er geen niet-thuis melding gegeven. Er was helaas vertraging: "Bezorging uitgesteld, bezorgdatum gewijzigd 24 nov. 23:10". Dit kan bijvoorbeeld wegens drukte zijn. Zoals u kunt zien tussen deze updates op de track & trace is de bezorger gisteren ook niet onderweg geweest.

Misschien heeft u van Amazon een bericht gekregen? Ik ben bang dat dit dan een automatisch gegenereerd bericht is van Amazon wanneer we het niet kunnen leveren. Ik zie in ons systeem namelijk alleen vertraging staan.

Dit gaat wel vaker mis? En heeft u hier misschien meerdere vorige zendingsnummers van? Dan kijken we graag deze andere zendingen na. Gelukkig is de zending inmiddels wel terecht.

Onze excuses voor het ongemak.

Jim
    Formatik
    Het zijn allemaal berichten van Amazon. Op meerdere zendingen. Terwijl er ook meldingen van worden gedaan in de app van DHL. Dus Amazon en jullie zeggen (staat in DHL app) pakket komt op X datum en tijd. Vervolgens komt er niks terwijl ik gewoon thuis ben en krijg ik een mail van Amazon dat jullie me zijn misgelopen. Terwijl er dus helemaal niemand geweest is. Dan staat er doodleuk ‘bedrijf gesloten’. Maar dat kan ik nu niet meer zien in geschiedenis. Als jullie dan wijzigingen doen in de aanlevering, die niks te maken hebben met of ik thuis ben of niet, communiceer dat dan. Nu is het telkens alsof ik verzuim aanwezig te zijn.

Bedankt voor uw reactie.

Helaas hebben wij geen invloed op de berichtgeving die Amazon geeft, sorry. In ons systeem zie ik geen melding dat we u zijn misgelopen maar dat de bezorging is verplaatst. Zoals mijn collega aangeeft, kan dit met drukte te maken hebben. De manager van de CityHub wijzigt het bezorgmoment dan.
    Amazon geeft dit weer als dat we u zijn misgelopen maar hier is (in dit geval) geen sprake van.

Tessa
    Hallo,

Maar waarom communiceert DHL dan niet dat de levering wordt gewijzigd? Ik krijg van DHL een email, en notificatie in de app dat pakket X op dag B tussen 11:00 en 13:00 wordt geleverd.

Vervolgens krijg ik een email Amazon dat ik niet thuis was.

Dan krijg ik van DHL een nieuwe mail en aangepaste melding in de app.

Nu zeggen jullie dat je geen controle over de meldingen van Amazon hebben. Prima, laten we het dan maar over waar je wel controle over hebt. Jullie geven mij geen melding dat de zending wordt gewijzigd. Waardoor ik dus onnodig zit te wachten. Daar heeft Amazon niks mee te maken. Dat is het aandeel van DHL.

Voorbeeld:
    Waarom krijg ik eerst donderdagochtend een email met een bevestiging dat mijn pakket wordt geleverd. Donderdag tussen 17:30 en 21:30 JJD000090254011008085482 en JJD000090254000019963779. Dan gebeurt er helemaal niks. Er is geen pakket. Dan krijg ik een melding van Amazon dat ik niet thuis was. Ik krijg geen enkel bericht van DHL zelf. Niks over wijziging, niks geen 'we gaan het niet redden'. Vervolgens wordt het pakket de volgende dag bezorgd om 12:05.

Dat jullie niet communiceren dat de bezorging verandert heeft toch niks met Amazon te maken?
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Het is jammer om te lezen dat u geen meldingen heeft gekregen naar aanleiding van de aangepaste bezorging. U hoort hier een e-mail en/of melding in uw app over te krijgen. Mijn excuses dat dit niet is gebeurd. Ik durf de reden hiervan helaas niet te zeggen, het zijn geautomatiseerde systemen.

Mocht u in de toekomst wederom geen bericht krijgen, kunt u dit dan melden?

Dani
    DHL Parcel E-care

Ook een klacht indienen over DHL Express?