Opgelost door DHL Express: DHL zegt dat ik niet thuis was, terwijl er niet is aangebeld

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 422276
Gebruiker
RV
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik kreeg een mail dat een DHL bezorger langs is geweest en dat er niet open gedaan werd, terwijl ik op de "bezorgingstijdstip" speciaal op mijn pakketje heb zitten wachten. Er is ook geen kaartje achtergelaten. Mijn pakket is nu naar een DHL afhaalpunt gebracht, nog geen 400 meter van de bezorgingsadres; erg vreemd.
Dit is tevens de tweede keer dat een DHL bezorger zogenaamd "voor een dichte deur staat". Erg teleurstellend; mijn vertrouwen in DHL is wel verminderd.

De oplossing

Ik zou graag willen dat de pakketten voortaan wel bij mij thuis afgeleverd worden, zoals afgesproken; de laatste 400 meter zou toch geen groot obstakel moeten zijn.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    U geeft aan dat uw vertrouwen in DHL is verminderd omdat u een onterechte "Niet Thuis" melding heeft gehad terwijl u thuis zat te wachten op uw pakket. Ik kan begrijp dat dit invloed heeft gehad op uw vertrouwen.

    Ik heb uw zending bekeken en het lijkt er op dat de bezorger inderdaad een fout heeft gemaakt, het pakket is eerst als afgeleverd gescand en daarna als "niet thuis", dit is natuurlijk erg vervelend en mijn excuses hiervoor.

    Helaas kunnen wij niet zorgen dat een pakket nogmaals in levering gaat zodra hij bij het afhaalpunt ligt. U had hier voor kunnen kiezen tot 23:59 op de dag van de niet thuis melding. Helaas is dit nu voor dit pakket niet meer mogelijk. Ik ga er vanuit dat vanaf nu uw pakketten gewoon netjes aan de deur worden geleverd.

    Met vriendelijke groet,

    Kayley
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RV
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen