Klacht DHL Express: DHL zoek geraakt pakket en ontbrekende DHL service om probleem op te lossen

LB61

Wij hebben op 23 september een pakket met vertrouwelijke docuementen per DHL verzonden van Amsterdam naar een DHL kantoor in CAIRO (Egypte). De bezorgtijd zou ca 5 werkdagen zijn.
Het pakket is echter zoek geraakt en tot op heden (4 november) nooit aangekomen op plaats van bestemming.
Nadat we op 5 oktober meerdere malen telefonisch contact hebben gezocht met DHL en een case nummer werd aangemaakt (DHL Parcel Particulier Case number: 03916401) hebben we allerlei documenten moeten invullen en toesturen aan DHL.
Daarna is hebben we nog meerdere malen contact gezocht met DHL maar werd ons te kennen gegeven dat alleen maar per email konden communiceren en dat we de reactie van DHL moesten afwachten.
Ondanks meerdere emails en verzoeken aan DHL hebben we NIETS meer van DHL vernomen en is het probleem tot op heden niet opgelost en is er ook geen bericht geweest over verdere afhandeling of schadevergoeding.
Een zeur teleurstellende ervaring !! We hadden specifiek voor DHL gekozen omdat onze verwachting was dat het pakket met vertrouwelijke documenten onder meer betrouwbare wijze zou worden bezorgd...
Naast de teleurstelling van het zoekraken van het pakket is de verdere service afhandeling bij het zoekraken nog veel meer teleurstellend.
Schande !!
Voor ons een reden om dit voorval te melden en mensen over de onbetrouwbaarheid van DHL
Met vriendelijke groeten
Luc Beckers

Ik verwacht dat DHL een compensatie verstrekt voor alle geleden schade en de kosten die we hebben moeten maken om alsnog een nieuwe pakket samen te stellen en wederom naar CAIRO te kunnen sturen.

DHL Express
    Beste meneer Beckers,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Wat vervelend om te horen dat uw pakket tot op heden nog niet is aangekomen op de plek van bestemming. Uit uw bericht maak ik op dat u al herhaaldelijke keren contact heeft opgenomen met DHL Parcel, omtrent het verloop van uw zending. Ik begrijp ook dat u inmiddels een claimformulier naar de afdeling Claims heeft opgestuurd. Het klopt inderdaad dat u de afdeling Claims alleen per e-mail kunt bereiken. Omdat ik uw situatie en onvrede begrijp, heb ik mijn collega van de afdeling Claims alvast voor u benaderd, en de situatie uitgelegd. Uw claim zal hierdoor met spoed worden behandeld, en krijgt u binnen 48 uur een reactie.

Naast het benaderen van de afdeling Claims, heb ik intussen ook de status van uw pakket nog eens bekeken. Hieruit maak ik op dat de zending zich inmiddels in Egypte bevindt, en in handen is van Egypt Post. Het zendingsverloop kunt u bekijken via www.dhl.de. Hierop ziet u dat de zending zich nu op het bezorgdepot bevindt, en dat er gisteren een leverpoging heeft plaatsgevonden welke helaas niet is gelukt. Ik adviseer u daarom om de ontvanger in Egypte, ook contact op te laten nemen met Egypt Post, en te laten refereren naar het zendingsnummer om op die manier meer informatie te vekrijgen omtrent de levering hiervan.

Indien u in de toekomst toch nog overweegt om gebruik te maken van onze diensten, adviseer ik u om bij het versturen van belangrijke en/of waardevolle zendingen, gebruik te maken van DHL Express. De zending wordt dan namelijk door DHL tot aan de deur geleverd. De verzendwijze waar u nu voor heeft gekozen, betreft een geheel andere (goedkopere) verzendwijze. Uw pakket wordt nu namelijk bij aankomst in land van bestemming, overgedragen aan het lokale postbedrijf van Egypte (en dus niet aan DHL Egypte). Vanaf dat punt, wordt de zending niet verder vervoerd door ons.

Mijn oprechte excuses voor het onstane ongemak.

Voor verdere vragen of opmerkingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vivian
    DHL Parcel Webcare

LB61
Het is schrijnend dat wij pas nu een reactie hebben vernomen nadat we een officiële klacht hebben ingediend en dat ook het pakket nu plotseling is aangeboden voor bezorging! Dit is alles WEKEN te laat en we hebben een ander pakket moeten laten bezorgen omdat het helemaal onduidelijk was wat er met het eerste pakket is gebeurd en er geen enkele communicatie was van de zijde van DHL. Uiteraard gaan wij niet akkoord dat DHL weigert de kosten te vergoeden en wij vragen u de geleden schade per omgaande aan ons te vergoeden Wij verwachten dat DHL de kosten van de nieuwe verzending van het pakket zal vergoeden vanwege het te laat (weken te laat!) bezorgen van het pakket en vanwege het uitblijven van enige communicatie van de zijde van DHL ( 90,00 euro )

Ook een klacht indienen over DHL Express?