Klacht DHL Express: dhlparcel.nl/mijnpakket functioneert niet

# 472002
P.H. Cappon

dhlparcel.nl/mijnpakket functioneert niet.
Na het volgen van alle instructies op deze webpagina komt bij een groot aantal DHL-pakketproblemen de respons "deze bezorgcode is bij ons niet bekend".
Het enige advies dat verder bij DHL is los te peuteren luidt "neem contact op met de verzender" maar helaas staat diens adres of naam niet op het betreffende "we hebben je gemist "-kaartje dus waarschijnlijk gaat er weer een zending verloren of wordt deze na enige weken naar de verzender teruggestuurd.
Gelukkig vergoeden tot nu toe de leveranciers de gemaakte kosten maar hoe zo'n pakketbedrijf bestaansrecht kan behouden is mij niet duidelijk.

Geef in uw eigenbelang ook ontvangers van pakketten toegang tot een support/klachten-procedure of nog beter start een functionerende dhlparcel.nl/mijnpakket webpagina.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Mijn excuses voor de late reactie! Ik begrijp dat u niet wist van wie de zending afkomstig was. Op basis van de bezorgcode kunnen wij dat helaas ook niet voor u achterhalen. Ik adviseer u na te gaan waar u destijds een pakket vandaag verwachtte en daar naar de track en trace code te vragen. Het voorzien van de track en trace code blijft namelijk de verantwoordelijkheid van de verzender.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland

P.H. Cappon
Een vertraagde reactie van DHL: ook al kent u de verzender van het pakket niet, probeer te achterhalen wie dat kan zijn. Mijn vraag: wat is het nut van het afgeven van die "We hebben je gemist"-kaartjes met daarop aangegeven dat het pakket naar een DHL-ServicePoint in de buurt gaat als er niet kan worden achterhaalt waar dat is? Als dit de standaard DHL methode wordt kan ik alleen maar zaken bestellen die gegarandeerd niet door DHL worden afgeleverd en helaas zijn veel leveranciers daar nog steeds onduidelijk over. Het zou iets kunnen zijn voor de Consumentenbond om een keuzemogelijkheid van de transporteur te bepleiten bij bestellingen via internet, ik ben alvast voor!

Ook een klacht indienen over DHL Express?