Klacht DHL Express: Door mij verstuurd pakket wordt gewoon retour gestuurd vanwege foutieve afmeting door DHL

Gebruiker1627889237

Deze zou worden bezorgd bij de ontvanger en dan op een Servicepoint. Dit is dus niet gebeurd: het servicepoint heeft het pakket direct retour gestuurd “hier werkt niet .........”. Nee, dat klopt, zij is de ontvanger van het pakket en er was als locatie geselecteerd dit Servicepoint. De ontvanger heeft bericht gekregen, dat ze het pakket kon ophalen. Maar toen ze er was bleek het pakket retour gestuurd te zijn naar de verzender.

Klacht ingediend via de chat bij een medewerker. Deze onderzocht de oorzaak en kwam bij mij terug met een belachelijk grote afmeting van mijn pakket!
Dit klopt helemaal niet: er zitten twee foto’s op karton in het pakket (verpakt in karton en vergelijkbaar met A3). Zeker geen afmeting zoals DHL kennelijk vermeld heeft. Hij wist ook niet hoe dit kon; “misschien verwisseld en verkeerd ingevuld”.
Nu kan ik wel twee weken wachten totdat dit pakket weer bij mij terug is! Terwijl de ontvanger er op zit te wachten, dit vind ik niet acceptabel.

Daarnaast moet ik dus nu voor de tweede keer het pakket straks sturen naar de ontvanger en nogmaals kosten maken. Ik wil dat deze kosten vergoed worden door DHL.
Als het pakket weer binnen is, zal ik foto’s maken en de afmetingen precies noteren voor jullie.
Kortom, DHL heeft bij deze zending echt een fout gemaakt die ik hersteld wil zien worden. Ik ben een trouwe klant van jullie en heb dit niet eerder meegemaakt, ook niet bij internationale zendingen.

Pak de klacht serieus op: afmetingen van mijn pakket kloppen helemaal niet! Pakket snel retour sturen en de nieuwe zending qua kosten vergoeden.
Heb dus het restitutieformulier ingediend en kreeg nu als antwoord van DHL "afgewezen, want het formaat klopte niet"! Daar ging dus precies de klacht over! Dus NIET OPGELOST Moet eerst zien of ik mijn pakket in goede staat terug krijg. En zal dan restitutie van de kosten vragen. Blijf het vreemd vinden… maar DHL antwoordt iig wel snel op dit platform. Casenummer is niet te zien in de beantwoording van de klacht

DHL Express
    Goedemorgen,

Dank voor uw bericht, wat vervelend om te vernemen dat uw zending onterecht retour is verzonden.
    Helaas kan ik er niet voor zorgen dat de retourtermijn kleiner wordt, de max is de aangegeven twee weken, vaak zien we dat de zending in enkele dagen retour is.

De verzendkosten mogen teruggevraagd worden via ons restitutieformulier: https://dhlparcel.nl/nl/consument/restitutie-aanvragen.
    Hierbij kunt u dan het volgende casenummer invoeren: {{{Case.CaseNumber}}}
    Onze backline zal de restitutie aanvraag dan verder afhandelen voor u.

Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht dat niet het geval zijn dan verneem ik dit graag van u.

Amber
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?