Klacht DHL Express: Duur pakket wordt niet geleverd, pakket onvindbaar

boterbloem16

Pakket uit Duitsland van 650 euro verstuurd via DHL aldaar, volgens de daar geldende regels, komt nu niet door in Nederland.

Volgens DHL Nederland is het pakket te groot en moet deze worden omgelabeld naar een andere (veel duurdere) tak (europlus) qua verzending. Dit gebeurt dus niet! Telefonisch wordt er zelfs betwijfeld of dit wel gaat gebeuren gezien europlus veel meer geld kost. Het pakket voldeed aan de Duitse afmetingen voor een zending naar NL: 120 x 60 x 60. Dat dit in Nederland problemen en rompslomp veroorzaakt, gezien Nederland veel kleinere max afmetingen hanteert, lijkt me dus logisch. Hoe kan dit in godsnaam zo slecht op elkaar zijn afgestemd.

Ik wil echt dat mijn pakket wordt opgezocht en zsm naar mijn huisadres danwel een ophaalpunt wordt gebracht. Dat DHL Nederland en DHL Duitsland zo'n slecht gestructureerde samenwerking hebben, moet de klant niet de dupe van worden.

Ik wil dat DHL het pakket gaat zoeken en zorgt dat het pakket zsm aangeboden wordt.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend dat het zo lang duurt voor uw pakket bij u thuis wordt bezorgd.
    Zie dat het pakket vandaag opnieuw gescand is en toch zou moeten worden overgedragen aan het Europlus netwerk. Houd dit even in de gaten, mocht dit niet gebeuren, zou er vanuit de afzender een onderzoek op gestart moeten worden.

Mijn excuses voor de vertraging.

Judith
    DHL Parcel Webcare

boterbloem16
De gegeven informatie klopt niet, heb telefonisch contact gehad alweer en de medewerker vertelde mij dat er helemaal geen (fysieke) scan is uitgevoerd op het pakket vandaag. Mij werd zelfs te kennen gegeven dat het pakket zich nog steeds in Duitsland bevindt, dit terwijl de 10 vorige medewerkers aangaven dat het pakket in Utrecht op het sorteercentrum ligt. En zo blijf ik maar wachten en hopen dat het pakket toch ooit nog komt en ik geen 650 euro kwijt ben. De verzender reageert helaas ook niet, dus een oplossing is ver te zoeken!

Ook een klacht indienen over DHL Express?