Klacht DHL Express: Een door mij besteld en betaald pakketje ligt door een scanfout van DHL al weken vast op een depot

sad Niet opgelost
Paarse krokodil

Sinds 28 februari ligt een pakketje van het inmiddels failliete Lesara vast op een depot van DHL door een scanfout aldaar.
De "klantenservice" van DHL geeft aan dat de afzender (het inmiddels failliete Lesara dus) een verzoek bij DHL moet indienen om een onderzoek te kunnen starten naar het pakketje dat DHL zelf verkeerd gescand heeft en waarvan ik kan aantonen dat het voor mij bestemd is. Dit verzoek gaat er dus nooit meer komen aangezien Lesara uiteraard nergens meer op reageert, maar mijn pakketje blijft dus ook bij DHL liggen omdat DHL niet zelf naar hun fouten wil kijken, deze niet willen oplossen en zich verschuilen achter procedures die de klantvriendelijkheid duidelijk in de weg staan.

Mijn pakketje zsm. leveren

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik kan niet bevestigen dat uw zending van Lesara bij ons op een depot zou liggen. De laatste scan van dit pakket, die op 1 februari in ons centrale sorteercentrum is gegeven, wijst er eerder op dat het pakket retour naar de verzender is gegaan. Na deze scan krijgt de track & trace geen updates meer. Dit is normaal.

De expert van onze afdeling Claims heeft u op 13 maart al een e-mail gestuurd, waarin zij uitlegt op welke wijze u bij ons een vergoeding kunt vragen. Dit is zonder de medewerking van Lesara helaas niet mogelijk. Hieraan kunnen en mogen wij niets veranderen. De juridische realiteit is nu eenmaal dat u met Lesara een koopovereenkomst heeft gesloten. Dat een faillissement voor u als koper buiitengewoon vervelend is begrijp ik volkomen, maar dat doet niets af aan het feit dat wij ons op geen enkele manier kunnen mengen in de nakoming van een door u met die partij gesloten overeenkomst.

Mocht u nog vragen hebben over de e-mail die u op 13 maart van mijn collega ontving, dan adviseer ik u deze vragen kenbaar te maken via een reactie op die e-mail. Onze expert zal uw vragen dan verder beantwoorden.

Mijn excuses voor het ongemak.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Paarse krokodil
Geen oplossing. DHL blijft zich star verschuilen achter regels.

Ook een klacht indienen over DHL Express?