Klacht DHL Express: Een dure, onduidelijke, onoverzichtelijke en rommelige manier om je pakket te verzenden

Freek01

Ik wilde een pakketje naar Gambia verzenden. Nu blijkt dat de afdeling DHL Parcel echter alleen thuis bezorgt in Gambia en geen aflever-/ophaalpunt heeft. Omdat de ontvanger in kwestie aan een straat zonder naam woont is dit onmogelijk. Ik wilde het pakketje naar een ophaaladres verzenden, maar kreeg te horen dat dit alleen kan met DHL express, niet met DHL parcel. Dit kost alleen maar 50 euro meer om het pakketje op hun aflever- en ophaalpunt in Gambia te zenden. Dit is volgens mij niks anders dan pure geldklopperij. De ene afdeling kan niet beschikken over het DHL adres en de andere( duurdere ) wel. Ik kwam hier pas achter nadat ik bijna alle papieren had ingevuld.

DHL is beslist niet makkelijk als het gaat om postverzending; als ze dan ook nog eens de klanten geld uit de zak kloppen door alles met een duurdere afdeling te laten vervoeren stop ik er mee.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Als u het pakket verstuurd via DHL Parcel dan wordt dit in Gambia overgenomen door een lokaal postbedrijf en zij maken geen gebruik van een DHL punt. Het DHL punt dat er zit is van DHL Express. Wij van DHL Parcel kunnen u niet bieden wat u zoekt en daarom verwijzen wij u naar een afdeling van DHL die dit u wel kan bieden.

Chrissy
    DHL Parcel
    Klantenservice

Ook een klacht indienen over DHL Express?