Opgelost door DHL Express: Een onterecht 'niet thuis' bericht.

angry Opgelost
Egbert Kattenberg

Hetgeen ik bij een bedrijf had aangekocht zou door DHL worden thuisbezorgd. Ik kreeg een bericht waarin het te verwachten tijdspad van bezorging werd aangegeven en zorgde ervoor dat ik ook thuis was. Echter bij een pakket volg controle kreeg ik bericht dat de bezorger mij gemist had. Ik zou niet thuis geweest zijn.
Ik haal geregeld wat spullen in huis die uitsluitend door gespecialiseerde bedrijven geleverd kunnen worden (ook vanuit het buitenland) en juist veel van die bedrijven doen zaken met DHL.
Intussen ben ik (na het zoveelste ‘niet thuis’ bericht binnen heel korte tijd) compleet afgeknapt op de DHL ‘service’. In het verleden heb ik daarover bij DHL klachten achter gelaten, maar kennelijk hebben ze daar geen boodschap aan.
Bij mij ontstaat het donkerbruine vermoeden dat ik niet de enige ben die niet tevreden is met de dienstverlening van genoemd bedrijf.

De betreffende bezorger moet hierop worden aangesproken en ook de 'service' verlening bij klacht behandeling moet beter.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de incorrecte bezorgpogingen. Vooral wanneer u netjes thuis zit te wachten, is zo'n onterechte melding natuurlijk erg vervelend. Het is dan ook logisch dat het vertrouwen hierdoor verdwijnt en dat is niet de bedoeling. Daarnaast ben ik het ook volledig met u eens: een bezorger moet hier absoluut op worden aangesproken.

U geeft aan dat het vaker is voorgekomen. Kunt u daarom nog 1 of 2 andere zendingsnummers doorgeven waar u ook zo'n onterechte melding had ontvangen? Als ik bijvoorbeeld zie dat het vaak om dezelfde bezorger gaat, is het slim om dit extra te benadrukken in een klacht.

Alvast bedankt!

Elle
    DHL Parcel Webcare
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Dan zal dit verder in uw klacht worden meegenomen.
    Met deze melding hopen wij dit probleem natuurlijk op te lossen. Komt dit onverhoopt nog een keer voor, laat het ons dan vooral weten zodat wij er verder achteraan kunnen. Dit mag via elk van onze kanalen: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Marlijn
    Webcare DHL Parcel

Egbert Kattenberg
Het pakket kon ik bij een z.g. 'servicepunt' 'pick-up' plek (of hoe je het ook mag noemen) ophalen. Omdat ik niet goed uit de voeten kan bestel ik geregeld per internet en verwacht dat ik het bestelde zonder smoes gewoon thuisbezorgd krijg. Ik blijf een wrange smaak in m'n mond houden als ik de mededeling krijg dat hetgeen ik besteld heb, door DHL wordt bezorgd. Intussen heb ik besloten zelf niets meer via DHL te verzenden. Ik ben helemaal klaar met dit sof-bedrijf.

Ook een klacht indienen over DHL Express?