Opgelost door DHL Express: Envelop wordt niet bezorgd en meteen teruggestuurd

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 643317
Gebruiker
FB-deDikke
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Envelop (die prima in de brievenbus kan en ook als zodanig was verzonden) wordt niet bezorgd omdat de geadresseerde niet thuis zou zijn (was ze wel).
Envelop wordt vervolgens niet op DHL-punt afgeleverd maar teruggestuurd.

Gewenste oplossing

1) De envelop zonder verdere kosten voor de verzender daadwerkelijk op het juiste adres bezorgen IN DE BRIEVENBUS.
2) Geschreven excuses aanbieden aan zowel de verzender als de geadresseerde.
3) De bezorger die dit op zijn geweten heeft straffen.
Geboden oplossing
Ik moet (weer) extra moeite doen om een fout van DHL 'op te lossen'. Restitutie van verzendkosten is beter dan niets, maar verre van ideaal: dit hadden ze ook intern kunnen oplossen. Tien dagen later nog steeds geen geld gezien... Inmiddels zijn we weer een week verder en heb zowaar de toezegging ontvangen dat ik het bedrag "binnen 15 werkdagen" (dat is dus drie weken) kan tegemoet zien. Nu maar hopen dat ze niet van Mercurius komen, daar duurt een dag 1407.5 uur... Update: The men in black zijn niet nodig: een paar dagen later was het geld teruggestort.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Het spijt me te horen dat de levering te wensen overlaat. Uiteraard is dit niet de bedoeling. Mijn excuses voor het ongemak. Ik ga meteen een klacht doorzetten naar de cityhub. De leidinggevende pakt dit dan verder op met de betreffende bezorger. Ik ga dan ook uit van een betere service.

    Gezien het verder geen fout is van jullie, heb ik direct een casenummer voor u aangemaakt, zodat u een restitutie aan kunt vragen voor de verzendkosten. Dit is het casenummer: 17654467. De restitutie vraag je aan via de volgende link: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/restitutie-aanvragen.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Maud
    DHL Parcel E-care

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen