Klacht DHL Express: Extreme hoge btw invoer

Johannes

Dag DHL,

Eerste en laatste keer iets met DHL naar Nederland halen ben ik bang. Al vaak dingen laten versturen vanuit USA, maar nu met DHL voor het eerst een soort, ja, shock.
Of shock; eerder een absurde sensatie wat betreft het 'douane bedrag' dat ik moet betalen.

Iets gekocht voor $34,95, verzendkosten DHL: $23, 45. En nu, nu het Europa inkomt krijg ik een dwingend smsje dat het geleverd kan worden als ik betaal. OK, da's nieuw. Prima. Oh, of ik even e 36,88 wilt overmaken om het te ontvangen. Haha. 37 euro voor een unit van 32 euro. Grappig..

Wachtend op een antwoord dat me van deze kast naar een andere muur verwijst, verblijf ik - zonder hoop en met een onuitwisbare indruk van jullie bedrijf. Een slechte weliswaar.

Een redelijke uitleg over de logica hiervan, zonder me ergens anders heen te sturen.

DHL Express
    Geachte Johannes,

Wij vinden het zeer vervelend dat u een hoog bedrag moet betalen aan invoerrechten. Op het moment dat u het niet eens bent met het bedrag of u wilt een berekening ontvangen, kunt u contact opnemen met DHL Global Payment Portal. Deze afdeling is speciaal ingericht om toelichting te kunnen geven of eventueel een verklaring van geen bezwaar toe te sturen.

Het telefoonnummer van deze afdeling is: 088 100 4242.

Helaas hebben wij, DHL klantenservice, geen inzicht op kosten die moeten worden betaald voor een zending. Wij kunnen zodoende u ook hier niet over informeren. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express
    Johannes
    Formele standaard-reply op een redelijke heldere vraag. En: van het kastje naar de muur. Jammer

Ook een klacht indienen over DHL Express?