Opgelost door DHL Express: Forse invoerrechten/BTW in rekening gebracht door DHL.

Benny van wijngaarden

Ik ben in afwachting van een zending van iTailor en kreeg vandaag ineens een SMS van DHL met als tekst: DHL levert vandaag een zending met nummer 4901142*** bij u af waarvoor 39,82 Eur BTW en/of invoerrechten betaald dient te worden. Wij verzoeken u gepast te betalen, enz.
Dit lijkt me een erg hoog bedrag ten opzichte van het te ontvangen artikel. Dit wordt hier zeker 50% duurder van. Daar komt bij dat ik geen enkele specificatie van dit bedrag heb gezien.
Overigens is het artikel ook nog niet bezorgd (nu 20.00u).

Ik wil de zending ontvangen zonder invoerrechten of BTW te hoeven betalen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er op 1 jasje zo'n hoog bedrag aan kosten gerekend moet worden.

DHL Express
    Geachte Benny van Wijngaarden,Er is direct een dossier hiervoor opgestart. Het dossiernummer is 272771675. Een agent zal nagaan of wij een berekening kunnen aanleveren en zal hierover telefonisch contact met u opnemen.Overigens geeft u als oplossing aan om de zending zonder kosten aan te bieden. Dit is niet mogelijk. Wanneer u een zending importeert boven een bepaalde waarde, zal u invoerrechten en BTW moeten betalen. Wij kunnen deze kosten niet laten vervallen.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Benny van wijngaarden
    DHL heeft direct contact met mij opgenomen, zowel via deze site als telefonisch.
    Daarmee heb ik mijn geld niet terug, maar wel de mogelijkheid uitgelegd gekregen hoe ik bezwaar kan maken.
    DHL Express
    Geachte Benny van Wijngaarden,Heel erg bedankt voor uw reactie.Op het moment dat u de 'verklaring van geen bezwaar' ontvangt, kunt u het bezwaar indienen bij de douane. De douane zal vervolgens de zaak bekijken. Wanneer de douane besluit dat u meer heeft betaald dan nodig is, zal u hiervan op de hoogte worden gesteld en zal het geld naar ons worden overgemaakt. U kunt vervolgens het geld, samen met het document dat u van de douane ontvangt, bij ons opvragen.Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Benny van wijngaarden
    Prima, bedankt voor de snelle reacties.

Benny van wijngaarden

Ook een klacht indienen over DHL Express?