Klacht DHL Express: Geen bezorging DHL Parcel (meerdere keren)

E. Gijsbertsen

Meerdere keren niet bezorgd door DHL Parcel zo ook nu. Hen besteld bij Superwinkel.nl DHL zou gisteren bezorgd bij tabakszaak (DHL afhaalpunt) maar niks. Ook vandaag niks: 2 keer gebeld: wordt niet verder geholpen. In de buurt en bij de tabakszaak zijn er meerdere klachten. Een buurvrouw heeft tot 3 keer toe orders moeten cancelen omdat er simpelweg niet bezorgd wordt. Ik heb al een klacht ingediend bij Superwinkel. Ze adviseerden me nog 1 dag te wachten. Wederom niks. Bij volg m’n zending kreeg ik tot 3 keer de melding tijdelijke overmacht nadat tot 3 keer toe DHL bezorger met m’n paket onderweg was (zie bijlage). DHL doet helemaal niks om me verde re helpen. Noodgedwongen zal ik morgen de order cancelen en elke webshop mijden die via DHL laat bezorgen zo ook (helaas) Superwinkel, waar ik in het verleden juist zeer goede ervaringen mee had.

Bezorging binnen 1 dag

Bijlagen

Uiteindelijk is m’n pakket bezorgd, maar wel dagen later dan was beloofd. Het antwoord van DHL is tè makkelijk en dekt niet bepaald de lading. Er wordt namelijk geen verklaring, laat staan een oplossing geboden mbt de leverinsproblemem in onze buurt. Mijns inziens is er een chauffeur de boel aan het belazeren: “meerdere keren aan de deur geweest en kaartje door de bus gedaan”....niet dus. Dat laatste was overigens niet tijdens decemberdrukte, net zoals het niet bezorgen aan een buurvrouw tot 3 maal toe. Ik heb inmiddels met Superwinkel afgesproken volgende keer gewoon weer bij hen te bestellen ondanks de onbetrouwbaarheid van DHL. Oplossing? Ik laat in een andere wijk bezorgen. Kijken of dat werkt. DHL roep ik op om maatregelen te treffen in onze wijk en dienstdoende bezorger ter verantwoording te roepen (tenminste als hij/zij hier debet aan is).

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Uw zending is gericht aan één van onze afhaalpunten. Helaas is het op het moment hier zo druk met pakketten dat het afhaalpunt niet alle pakketten aan kan nemen. Mijn excuses voor het ongemak wat hierdoor is ontstaan. Indien u de order snel in huis wenst te hebben, dan raad ik u aan om de leverancier uw order naar uw huisadres of een ander afhaalpunt te laten sturen.

Hartelijke groet,

Tom
    Webcare
    DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?