Opgelost door DHL Express: Geen DHL aan de deur gehad
Details
Klacht
Mijn vorige klacht (https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dhl-express/klachten/pakket-niet-bezorgd,-ook-niet-bij-buren/details?complaintId=22e101d7-3c28-46a4-9db4-7ecbbc8efc0c ) is nog niet afgehandeld en hier komt de volgende al. DHL heeft vanavond geeft aan een bezorgpoging te hebben gedaan terwijl dat niet zo is. In de mail krijg ik optie om het pakket op te halen bij een pakketpunt, of de bezorger de volgende dag nogmaals te laten komen. De laatste optie heb ik eerder al eens gekozen, waarna het pakket retour afzender is gegaan nadat het ook de tweede keer gewoon niet werd aangeboden (zie klacht DHL-chat op 27-07-2021). Ondanks dat het dus een mooie oplossing lijkt ben je dan nog verder van huis. Ik word dus structureel gedwongen om het werk van de pakketbezorger zelf uit te voeren, en het op te halen bij het servicepunt. Mocht er behoefte aan zijn kan ik camerabeelden aanleveren als bewijsvoering dat er niemand is geweest.Overigens frustrerend genoeg bij lange na niet de eerste klacht die ik bij DHL indien over niet bezorgde pakketten. Hieronder een (helaas niet eens complete) lijst van problemen in het afgelopen halve jaar:
- 22-07-2021, pakket retour afzender omdat bezorger2x niet langs is geweest;
- 11-08-2021, 2 pakketen elders geleverd zonder aan te geven waar;
- 15-09-2021, nieuwe aflever poging ondanks bezorger niet langs is geweest (https://bit.ly/3FKWdi9);
- 23-11-2021, pakket retour afzender omdat adres niet zou bestaan;
- 4-12-2021, brievenbuspakket afgeleverd bij buren verderop in de straat;
-14-01-2021, pakket vermist en geen briefje, ondanks dat het afgeleverd zou zijn;
-18-01-2021, Pakket naar servicepunt zonder langs te zijn geweest;
Gewenste oplossing
Aangezien ik dit pakket zelf moet gaan ophalen om dit specifieke probleem op te lossen, wil ik graag van DHL concreet horen hoe ze er voor gaan zorgen dat mijn pakketen in de toekomst wel geleverd worden.Excuus voor mijn gefrustreerde toon, maar ik ben deze week al meerdere uren kwijt aan het zoeken van mijn vorige pakket.
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.