Opgelost door DHL Express: Geen DHL aan de deur gehad

content Opgelost
MWilde

Mijn vorige klacht (https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dhl-express/klachten/pakket-niet-bezorgd,-ook-niet-bij-buren/details?complaintId=22e101d7-3c28-46a4-9db4-7ecbbc8efc0c ) is nog niet afgehandeld en hier komt de volgende al. DHL heeft vanavond geeft aan een bezorgpoging te hebben gedaan terwijl dat niet zo is. In de mail krijg ik optie om het pakket op te halen bij een pakketpunt, of de bezorger de volgende dag nogmaals te laten komen. De laatste optie heb ik eerder al eens gekozen, waarna het pakket retour afzender is gegaan nadat het ook de tweede keer gewoon niet werd aangeboden (zie klacht DHL-chat op 27-07-2021). Ondanks dat het dus een mooie oplossing lijkt ben je dan nog verder van huis. Ik word dus structureel gedwongen om het werk van de pakketbezorger zelf uit te voeren, en het op te halen bij het servicepunt. Mocht er behoefte aan zijn kan ik camerabeelden aanleveren als bewijsvoering dat er niemand is geweest.

Overigens frustrerend genoeg bij lange na niet de eerste klacht die ik bij DHL indien over niet bezorgde pakketten. Hieronder een (helaas niet eens complete) lijst van problemen in het afgelopen halve jaar:
- 22-07-2021, pakket retour afzender omdat bezorger2x niet langs is geweest;
- 11-08-2021, 2 pakketen elders geleverd zonder aan te geven waar;
- 15-09-2021, nieuwe aflever poging ondanks bezorger niet langs is geweest (https://bit.ly/3FKWdi9);
- 23-11-2021, pakket retour afzender omdat adres niet zou bestaan;
- 4-12-2021, brievenbuspakket afgeleverd bij buren verderop in de straat;
-14-01-2021, pakket vermist en geen briefje, ondanks dat het afgeleverd zou zijn;
-18-01-2021, Pakket naar servicepunt zonder langs te zijn geweest;

Aangezien ik dit pakket zelf moet gaan ophalen om dit specifieke probleem op te lossen, wil ik graag van DHL concreet horen hoe ze er voor gaan zorgen dat mijn pakketen in de toekomst wel geleverd worden.

Excuus voor mijn gefrustreerde toon, maar ik ben deze week al meerdere uren kwijt aan het zoeken van mijn vorige pakket.
Goedenavond, Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb eindelijk het gevoel dat mijn klacht serieus wordt op gepakt en goede hoop dat er daarom iets gaat verbeteren. Met het casenummer kan ik in ieder geval direct terugverwijzen naar eerdere problemen. Met vriendelijke groet, Mark

DHL Express
    Goedemorgen,

Dank voor uw klacht. Ik zie de niet-thuis thuis melding staan wat betreft zending 3SBCS11491069. Excuses als deze melding niet klopt. De bezorger is wel op enkele meters van het bezorgadres geweest zie ik. Helaas is dit toch verkeerd gegaan. Kunt u ten eerste het volledige bezorgadres bevestigen in een privébericht? Is dit adres daarnaast lastig te vinden / te bereiken én heeft u nog meer zendingsnummers als voorbeelden? Dan gaan we dit voor u oppakken en neerleggen bij de lokale cityuhubmanager, zodat dit niet meer gebeurt. Zij zullen dit oppakken met de bezorger(s). Eventuele casenummers van eerdere meldingen zijn ook welkom, om uw klacht zo compleet mogelijk op te kunnen pakken.

Sorry voor het ongemak.

Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    DHL Express
    Goedemiddag Mark,

Dank voor uw uitgebreide reactie met aanvullende gegevens.

Ik heb direct de klachten bekeken en deze gebundeld verzonden naar de CH waar de desbetreffende bezorger(s) voor werken. De klachten worden door de managers van deze bezorgers opgepakt en zullen met hen besproken gaan worden.

Helaas zult u van de klacht geen verdere terugkoppeling ontvangen. We gaan uit van directe verbetering bij de eerstvolgende levering. Als dit onverhoopt toch niet het geval is dan vernemen we dit graag direct van u.

Het casenummer wat ik heb aangemaakt om de klachten door te zetten is 13756821, ik wil u dan ook aanraden wanneer er onverhoopt toch iets mis gaat dit casenummer ook te benoemen, dan pak ik of een van mijn collega's dit verder voor u op.

Mijn excuses voor al het ongemak, ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als ik verder nog iets kan doen, dan hoor ik het graag.

Amber
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?