Opgelost door DHL Express: Geen of te late leverering

content Opgelost
Roelie

Vele pakketjes (ongeveer 60 stuks) via DHL verstuurd dit jaar (2020), deze komen of 1 a 2 weken later aan terwijl op hun site staat (1 bezorgdag) of zijn weggeraakt (8 stuks).
Je krijgt dan een vergoeding van € 3,40 per kilo. Aangezien de meeste pakketjes vaan rond de € 50,- zijn maar weinig wegen lopen de kosten zo hoog op dat het niet meer op te brengen is.

Het is iig niet meer normaal. Ook bi de andere bezorgdiensten is dit het zelfde geval.

Ze hebben een monopoly en reageren daarom zo.

Compensatie voor de kosten, ik snap dat er eens een keer een pakketje wegraakt en dat er dan kosten aan zitten, maar als het er zoveel zijn mogen ze wel eens over de brug komen.

Of een maand gratis verzenden.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat veel van uw zendingen van dit jaar kwijt zijn geraakt of pas veel later aankwamen dan gepland. U wilt daarvoor een vergoeding los van de vergoeding vanuit de algemene voorwaarden. Ik kan mij voorstellen dat u niet blij bent met de situatie. Mijn excuses voor het ongemak.

Het is vanuit ons niet mogelijk om je hierin een andere vergoeding te geven dan deze die is afgesproken vanuit de algemene voorwaarden. Wel snap ik dat deze situatie erg veel problemen geeft. Ik zou dan ook graag even mee willen kijken. Heeft u voor ons een aantal voorbeelden van zendingen die zijn kwijtgeraakt of later zijn aangekomen? Ook zouden wij graag een beschrijving willen van hoe deze zendingen verpakt zijn. Dan kijken wij deze graag voor u na om te zien wat wij hierin voor jou kunnen betekenen.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Hartelijke groet,

Jip
    DHL Parcel Webcare
    DHL Express
    Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb voor u gekeken en zie dat het om veel zendingen gaat. Ik vind het ontzettend vervelend dat het zo vaak misgaat. Ik kan helaas niets veranderen aan de uitspraak van de claim. Meer geld teruggeven kan ik dus niet doen. Ik stuur je in ieder geval een aantal kortingscodes voor 50% korting. Ik hoop dat het in het vervolg goed gaat met je zendingen. D5AZK5, FT7SB, UV3SBN, LALX75

Mijn excuses voor al het ongemak.

Judith
    DHL Parcel Webcare

Roelie
De vergoeding voor de verdwenen pakketjes konden ze helaas verder niks meer aan doen omdat dit zo in de algemene voorwaarde staat. Al vind ik het wel raar dat de kosten van het label in de kiloprijs wordt verwerkt. Is je pakketje dus 1 kilo dan krijg je minder vergoed dan je aan verzendkosten hebt betaald. Dus als je pakketje wegraakt van minder dan 1 kilo en je wilt het claimen, kun je beter een claim indienen voor je verzendkosten i.p.v. voor het hele pakketje. Ik het i.i.g. een aantal kortingscodes ontvangen voor de volgende verzendingen.

Ook een klacht indienen over DHL Express?