Klacht DHL Express: Geld terug wegens ernstige vertraging pakket naar Italië

Klachtnummer
# 299971
Gebruiker
Cheers
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakket naar Italië afgegeven bij DHL servicepoint op 2 april jl. Nu ruim een week later op 11 april bevindt het pakket zich in Dorsten, Duitsland. Net over de grens met Nederland. Het pakket heeft dus eerst een week in Nederland gelegen bij DHL. De overkomstduur voor pakketten naar Italië is volgens DHL zelf zes werkdagen. Ik geloof niet dat dit een fout is maar helaas de normale werkwijze bij DHL. Kunt u mij dit bevestigen? Met een pakket naar Japan maakte ik hetzelfde mee. Dit zijn dus geen incidenten maar normale werkwijze. De beloofde overkomstduur van 6 werkdagen wordt dus niet gehaald. De 18 euro voor deze zending wil ik terugkrijgen van DHL.

DHL moet eerlijk zijn naar klanten over de gehanteerde werkwijze en overkomstduur. Dat DHL pakketten eerst een week in Nederland laat liggen voordat ze naar het distributiecentrum DHL Dorsten in Duitsland gaan, moet van te voren duidelijk worden gecommuniceerd. Met PostNL heb ik dit nog nooit meegemaakt.

De oplossing

Portokosten 18 euro retour op mijn rekening

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    Bedankt voor uw bericht.

    Heb de zending voor u nagekeken en zie dat het pakket vorige week dinsdag is afgehaald op het ServicePoint (gezien het maandag pas in de avond is gebracht). Donderdag is het vertrokken uit Nederland en vervolgens op woensdag voor het eerst in Duitsland gescand. Hier zit natuurlijk het weekend tussen waardoor het wat langer kan lijken. Zie dat het vanmorgen de scan heeft gehad dat het wordt geleverd in Italië, de verwachting is dus dat het vandaag geleverd gaat worden. Ik begrijp dat u het liever sneller op plaats van bestemming had gehad, echter is de levertijd een gemiddelde en kan het soms wat langer duren of wat eerder zijn. Helaas kan ik niet aan je verzoek voldoen om de verzendkosten te vergoeden.

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen