Klacht DHL Express: Geld terug wegens ernstige vertraging pakket naar Italië

Cheers

Pakket naar Italië afgegeven bij DHL servicepoint op 2 april jl. Nu ruim een week later op 11 april bevindt het pakket zich in Dorsten, Duitsland. Net over de grens met Nederland. Het pakket heeft dus eerst een week in Nederland gelegen bij DHL. De overkomstduur voor pakketten naar Italië is volgens DHL zelf zes werkdagen. Ik geloof niet dat dit een fout is maar helaas de normale werkwijze bij DHL. Kunt u mij dit bevestigen? Met een pakket naar Japan maakte ik hetzelfde mee. Dit zijn dus geen incidenten maar normale werkwijze. De beloofde overkomstduur van 6 werkdagen wordt dus niet gehaald. De 18 euro voor deze zending wil ik terugkrijgen van DHL.

DHL moet eerlijk zijn naar klanten over de gehanteerde werkwijze en overkomstduur. Dat DHL pakketten eerst een week in Nederland laat liggen voordat ze naar het distributiecentrum DHL Dorsten in Duitsland gaan, moet van te voren duidelijk worden gecommuniceerd. Met PostNL heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Portokosten 18 euro retour op mijn rekening

DHL Express
    Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Heb de zending voor u nagekeken en zie dat het pakket vorige week dinsdag is afgehaald op het ServicePoint (gezien het maandag pas in de avond is gebracht). Donderdag is het vertrokken uit Nederland en vervolgens op woensdag voor het eerst in Duitsland gescand. Hier zit natuurlijk het weekend tussen waardoor het wat langer kan lijken. Zie dat het vanmorgen de scan heeft gehad dat het wordt geleverd in Italië, de verwachting is dus dat het vandaag geleverd gaat worden. Ik begrijp dat u het liever sneller op plaats van bestemming had gehad, echter is de levertijd een gemiddelde en kan het soms wat langer duren of wat eerder zijn. Helaas kan ik niet aan je verzoek voldoen om de verzendkosten te vergoeden.

Judith
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?