Klacht DHL Express: Het label van de retournering kan beschadigd zijn en/of er is iets niet goed gegaan met het pakket.

D.

Op 1 januari heb ik een retournering ingepland die op 3 januari door DHL is opgehaald. Sinds 6 januari is dit pakket in het sorteercentrum. Volgens een medewerker is er iets met het label gebeurd waardoor het pakket niet verzonden kon worden. De fout ligt dus bij DHL. Ik heb heen en weer gemaild met het bedrijf waar het pakketje naartoe geretourneerd moet worden, maar ook zij kunnen niet het bedrag laten terugstorten als zij het pakketje niet hebben ontvangen en het pakket niet kunnen controleren. Volgens de medewerkers van DHL moet er een onderzoek plaats vinden. Gezien ik het in drie termijnen betaal, wil ik graag de betaling op stop zetten en mijn geld terug. Dit is alleen nu niet mogelijk volgens het externe bedrijf (Payin3) en het bedrijf waar ik het heb besteld (KoopJeDeal).

Het gehele bedrag vergoeden van €699.

DHL Express
    Goedemiddag,

Dank voor uw bericht.

Wat ik nu zie is dat dit pakketje op 6 januari gescand is op het sorteercentrum voor retour. Onderzoek lijkt vooralsnog niet nodig. Het is namelijk normaal dat u geen updates ziet. Een retourpakketje krijgt de laatste update in ons sorteercentrum, als wij het klaarmaken voor het retourproces. Het bedrijf waar u naar retourneert stuurt u een ontvangstbevestiging zodra ze het pakket hebben verwerkt. Dit kan enkele werkdagen duren. Heeft u na een paar weken nog geen bevestiging gekregen? Neem dan weer contact op met het bedrijf waar u het pakje naar retourneert. Zij kunnen de situatie nakijken en het eventueel verder met ons oppakken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag.

Maud
    DHL Parcel E-care

Ook een klacht indienen over DHL Express?