Klacht DHL Express: Identiteitsfraude en verkeerd gehandeld

Harry

Pakket werd bezorgd door een chauffeur terwijl ik niet thuis was. Chauffeur heeft aangebeld, pakket voor de deur neergezet en is gelijk terug naar zijn auto gegaan. Hij heeft er ook nog voor getekend ZONDER mijn toestemming omdat ik net niet thuis was. Mijn deurbel heeft een camera ingebouwd en ik heb het op beeld dat hij het pakket neerzet en gelijk naar zijn auto loopt, wat ook nog op de oprit van de buurman stond - raar, want ik heb een oprit waar je makkelijk 5 auto's op kan parkeren!? Pakket is dus natuurlijk meegenomen door iemand omdat het heel mooi voor de deur geplaatst was.
DHL willen geen klacht verder afhandelen - ze geven aan dat de verzender van het pakket een claim kan indienen bij DHL en dan pas kan er naar een klacht gekeken worden. Wat een onzin, IK ZELF heb een klacht over het feit dat er identiteitsfraude is gepleegd onder mijn naam en dat mijn pakket ook nog weg is! Verzender heeft nu inmiddels mijn geld terugbetaald en dit is super oneerlijk want ZIJ hebben wel hun werk goed gedaan en DHL lopen (alweer) de kanten ervan af met onzin smoesjes en ongelofelijk ongeintereseerde klantenservice.

Ik vind het niet meer dan netjes om de kosten van het pakket te vergoeden. Het bedrijf heeft nu betaald voor een (hele grote) fout van DHL.

DHL Express

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Dit is uiteraard totaal niet de manier van afleveren en begrijp uw reactie volkomen. Goed dat de verzender dit met u heeft afgehandeld. Als onze opdrachtgever kan de verzender dit ook gewoon op ons verhalen, dus het is zeker niet zo dat zij hiervoor voor kosten zouden opdraaien. Zodra zij claimen komt dit ook terecht bij de juiste afdeling waardoor de bezorger hier zeker serieus op zal worden aangesproken met eventuele consequenties hieraan verboden.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
    Webcare DHL Parcel Nederland
    Beste Nikki,

Bedankt voor je reactie maar helaas ben ik niet voldoende geinformeerd. Sterker nog, je beschrijft het hele proces maar inmiddels weet ik dit wel al lang. Als je mijn klacht goed heb gelezen dan haal je daar wel uit dat ik dit een oneerlijk procces vindt aangezien de verzender niet in de mogelijkheid is on te begrijpen hoe zo een soort claim ingediend kn worden. Een gesprek met een chauffeur wat iets illigaals heeft gedaan gaat niks opleveren. HIJ moet betalen voor nieuwe lampen voor mij, niet de verzender.

Ik vraag heel graag om dit op een proffesionele manier op te lossen. Voorstel juiste oplossing: mij het geld overmaken om nieuwe lampen te bestellen. Dhl heeft verkeerd en ook illigaal gehanded.
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht

Ik begrijp dat u graag wil dat wij het geld aan u uitkeren. U geeft zelf aan dat de procedure bij u bekend is, die hoef ik dus niet nogmaals uit te leggen. Helaas kan ik het daarom ook niet aan uit uitkeren.

Judith
    DHL Parcel Webcare

Harry
Helemaal niks, maar dat is te verwachten van DHL want de mensen die daar werken zijn helaas nooit bereid om naar een passende oplossing te zoeken, alleen maar als Lemmings de regels volgen. Slechte service van ongemotiveerd personeel.

Ook een klacht indienen over DHL Express?