Opgelost door DHL Express: Ik vraag me af of de douane mijn schoenen van een origineel merk in beslag mag nemen.

Mauric

Ik heb een pakket naar Servië gestuurd met daarin schoenen van een originele merk genaamd Alexander McQueen waarde (€395). Ik vraag me af of de douane de schoenen in beslag kan nemen. Ik ben me er bewust van dat de douane nepkleding in beslag mag nemen. In dit geval is er geen sprake van namaak op nep. Ik heb de schoenen opgestuurd naar mijn nicht, omdat ze veel voor me heeft betekend. Ik heb de bon van de aankoop in de doos gelaten. Zou de douane de schoenen mogen innemen?

Nakijken of het wel mag. Dat ik straks niet mijn pakketje kwijt ben, omdat de douane mijn pakket in beslag heeft genomen.

DHL Express
    Beste meneer Sinanovic,

Bedankt voor uw bericht. Het versturen van schoenen zou niet voor problemen moeten zorgen. Zeker als het niet voor commerciële doeleinden is. Voor specifieke informatie over welke pakketten u naar Servië mag versturen en welke niet moet ik u echter aanraden om contact op te nemen met de douane.

Dion
    DHL Parcel Webcare

Mauric

Ook een klacht indienen over DHL Express?