Klacht DHL Express: Ik wil dat DHL mijn € 140 terugbetaalt

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 289327
Gebruiker
Paulus Morssink
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vanuit een leverancier in Heiloo (NH) werden door DHL een aantal infra-rood panelen afgeleverd op mijn adres in Middelstum (Gr.). Drie daarvan voldeden niet, dus die heb ik geretourneerd op dezelfde wijze als ze kwamen: de drie dozen stevig met karton omwikkeld en met tape aan elkaar vastgemaakt tot één solide pakket.
Ik heb dit pakket ingeleverd bij een DHL-inzamelpunt, alwaar het nieuw uitgeprinte ades-etiket middels een zelfklevend zichtvenster over het oude adres werd geplakt.
Twee dagen later bleek dat DHL daarna dermate ruw met het pakket is omgesprongen dat het nieuwe etiket eraf scheurde, het oude adres kwam tevoorschijn en dus... werd het pakket opnieuw op mijn adres afgeleverd.
Uiteraard weigerde ik het aan te nemen en werd het weer "retour afzender" meegenomen.
Opnieuw werd door DHL dermate ruw met het pakket omgesprongen dat op wonderlijke wijze één van de drie dozen uit het pakket is geglipt, waarna de rest van het pakket keurig dichtgetaped terugkwam bij de leverancier.
Uiteraard wil de leverancier mij slechts 2 panelen à € 140,- vergoeden.
Als ik mijn beklag doe bij DHL krijg ik te horen dat ik geen partij ben - de leverancier moet reclameren want het was zijn verzendopdracht (wat niet klopt, dat werd het pas toen mijn adresetiket door DHL was afgescheurd).
Thans heeft de leverancier uitsluitsel gekregen: het pakket was niet "extra zeker" verstuurd en dus wordt een gewichtsprijs uitgekeerd: 4 kilo à € 3,40.
Maar infrarood-panelen zijn superlicht en superduur! Ik het € 140,- betaald en krijg € 13,60 terug!

De oplossing

DHL dient te bekennen dat er schade is ontstaan doordat haar medewerkers twee maal zeer ruw met de zending zijn omgegaan, en mag zich niet verschuilen achter een zeer magere standaard-regeling.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend spijtig dat de levering van uw zending niet naar wens is verlopen. Zeker spijtig om te horen dat er schade aan uw zending is ontstaan. Indien er schade aan een zending is heeft de afzender van het pakket de mogelijkheid een claimprocedure te starten bij DHL. Indien de tweede zending waar u het label voor heeft aangemaakt schade heeft opgelopen. Bent u inderdaad de partij die hiervoor de claim kan indienen. Indien dit het eerste pakket is de afzender de claimgerechtigde partij. Voor 1,50 heeft u uw zending verzekerd tot een maximaal bedrag van 500 euro. Indien u niet voor verzekering kiest loopt u inderdaad het risico niet het volledige bedrag retour te krijgen. Na het indienen van uw claim adviseert onze claimafdeling of u recht heeft op een vergoeding.

    Met vriendelijke groet,

    Miranda
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Paulus Morssink
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen