Klacht DHL Express: Ik wil dat DHL mijn € 140 terugbetaalt

sad Niet opgelost
Paulus Morssink

Vanuit een leverancier in Heiloo (NH) werden door DHL een aantal infra-rood panelen afgeleverd op mijn adres in Middelstum (Gr.). Drie daarvan voldeden niet, dus die heb ik geretourneerd op dezelfde wijze als ze kwamen: de drie dozen stevig met karton omwikkeld en met tape aan elkaar vastgemaakt tot één solide pakket.
Ik heb dit pakket ingeleverd bij een DHL-inzamelpunt, alwaar het nieuw uitgeprinte ades-etiket middels een zelfklevend zichtvenster over het oude adres werd geplakt.
Twee dagen later bleek dat DHL daarna dermate ruw met het pakket is omgesprongen dat het nieuwe etiket eraf scheurde, het oude adres kwam tevoorschijn en dus... werd het pakket opnieuw op mijn adres afgeleverd.
Uiteraard weigerde ik het aan te nemen en werd het weer "retour afzender" meegenomen.
Opnieuw werd door DHL dermate ruw met het pakket omgesprongen dat op wonderlijke wijze één van de drie dozen uit het pakket is geglipt, waarna de rest van het pakket keurig dichtgetaped terugkwam bij de leverancier.
Uiteraard wil de leverancier mij slechts 2 panelen à € 140,- vergoeden.
Als ik mijn beklag doe bij DHL krijg ik te horen dat ik geen partij ben - de leverancier moet reclameren want het was zijn verzendopdracht (wat niet klopt, dat werd het pas toen mijn adresetiket door DHL was afgescheurd).
Thans heeft de leverancier uitsluitsel gekregen: het pakket was niet "extra zeker" verstuurd en dus wordt een gewichtsprijs uitgekeerd: 4 kilo à € 3,40.
Maar infrarood-panelen zijn superlicht en superduur! Ik het € 140,- betaald en krijg € 13,60 terug!

DHL dient te bekennen dat er schade is ontstaan doordat haar medewerkers twee maal zeer ruw met de zending zijn omgegaan, en mag zich niet verschuilen achter een zeer magere standaard-regeling.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat ontzettend spijtig dat de levering van uw zending niet naar wens is verlopen. Zeker spijtig om te horen dat er schade aan uw zending is ontstaan. Indien er schade aan een zending is heeft de afzender van het pakket de mogelijkheid een claimprocedure te starten bij DHL. Indien de tweede zending waar u het label voor heeft aangemaakt schade heeft opgelopen. Bent u inderdaad de partij die hiervoor de claim kan indienen. Indien dit het eerste pakket is de afzender de claimgerechtigde partij. Voor 1,50 heeft u uw zending verzekerd tot een maximaal bedrag van 500 euro. Indien u niet voor verzekering kiest loopt u inderdaad het risico niet het volledige bedrag retour te krijgen. Na het indienen van uw claim adviseert onze claimafdeling of u recht heeft op een vergoeding.

Miranda
    DHL Parcel Webcare

Paulus Morssink

Ook een klacht indienen over DHL Express?