Opgelost door DHL Express: Ik zou het pakket geweigerd hebben, ik was gewoon thuis, maar heb niemand gesproken, pakket weg.

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 365049
Gebruiker
Aimee
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik moet in de tracking zien dat mijn pakket al terug naar de winkel is gestuurd, omdat ik geweigerd zou hebben. Ik was gewoon thuis op het aangegeven tijdstip volgens de tracker, er is niet eens aangebeld, ik heb niemand gesproken, geen briefje, niks. Ga ik deze bestelling opnieuw plaatsen? Nee, ik vermijd al langer winkels die bezorgen via DHL, omdat eerdere ervaringen ook slecht waren (dat ik niet thuis zou zijn geweest, ik heb een camera-bel, ik kan zien of er aangebeld is terwijl ik er niet was) .Deze had ik niet gezien dat het DHL was, en weer gaat het mis op leugenachtige wijze.

De oplossing

Dat webwinkels stoppen met het gebruik van DHL. Blijkbaar nemen ze luie, ongemotiveerde bezorgers aan en interesseert niemand dat.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    De bezorger heeft het pakket gemeld als incompleet adres, het huisnummer zou zonder toevoeging niet bestaan. In zo'n geval is de bezorger verplicht een weigerscan te geven en het pakket retour te zenden.

    Ik adviseer u om contact op te nemen met uw verzender en een nieuwe verzendpoging af te spreken. Indien het adres wel correct is opgegeven, kan de verzender dit met DHL afhandelen.

    Met vriendelijke groet,

    Wendy
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Aimee
Datum
Uiteindelijke oplossing
Als de toevoeging bij het huisnummer vergeten wordt door de verzender (bijv C) , markeert DHL deze als niet te bezorgen. In de tracker echter als geweigerd. Mijn pakket was onderdeel van een grotere bestelling, waarbij de andere 2 delen door Post NL geleverd zijn, die vonden mij wel ondanks ontbreken van de toevoeging bij het huisnummer.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen