Klacht DHL Express: Incassobureau brief ontvangen zonder ooit een factuur of herinnering ontvangen te hebben

JBakker13

Incassobureau stuurt een brief over een factuur welke volgens hun niet voldaan is. Een factuur met invoerrechten afkomstig van DHL. Ik betaal al jaren netjes elke factuur van DHL. En zowel deze factuur, als de herinnering heb ik nooit ontvangen van hun. Incassobureau gebeld en nagevraagd. Schijnbaar zou er een herinnering van een onbetaalde factuur op maandag 27 september hier bezorgd moeten zijn. Terwijl er hier op maandag niet eens post wordt bezorgd en ik ook op die dag de gehele dag thuis ben geweest. Na deze onbetaalde factuur heb ik een andere factuur van meer dan 1300 euro direct na ontvangst voldaan. Er zou dan toch wel duidelijk moeten zijn dat ik geen wanbetaler ben. Aangezien de andere onbetaalde factuur nog geen 200 euro was. En nu is er dus 40 euro incasso kosten bovenop gekomen. De juiste afdeling die hier over gaat is slecht bereikbaar bij DHL. En de betalingstermijn betreft maar 5 dagen bij het Incassobureau. Ik vind dit alles behalve klant vriendelijk over komen.

Ik wil dat dit tot op de bodem uit gezocht gaat worden, en ik wil gerust direct mijn factuur welke nooit is ontvangen voldoen. Maar die incassokosten zijn buitensporig hoog. Mocht dit niet netjes opgelost worden dan wens ik alle samenwerking met DHL direct stop te zetten.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat ontzettend vervelend om te horen dat er iets niet juist is verlopen met een factuur.
    Om even een duidelijk beeld van de situatie te krijgen: u bent een zakelijke verzender binnen DHL? Zo ja, wat is uw account nummer?
    Heeft u al contact opgenomen met het incassobureau?

Marissa
    DHL Parcel E-care
    JBakker13
    In de bijlage de desbetreffende factuur waar het over gaat. Uiteraard heb ik direct de dag waarop ik de incasso brief ontving contact opgenomen met het incasso bedrijf. Ik kreeg daar te horen dat ik met jullie contact op moest nemen omdat hun enkel in opdracht van DHL werken en om die reden de incasso zonder jullie toestemming mogen annuleren.
    Ik heb het openstaande factuur bedrag overgemaakt nadat het incasso bureau de incasso naar mij stuurde en de email met de 2 gemiste facturen.
    In de bijlage de factuur waar het om gaat.
    Ik hoop dat we het op deze manier op kunnen lossen want zoals jullie nu kunnen zien na aanleiding van de bijlage betaal ik altijd netjes al mijn rekeningen.
    DHL Express
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over DHL Express?