Klacht DHL Express: Kerstcadeaus niet afgeleverd, verpeste Kerst!

Blokker

Kerstcadeaus bij Douglas besteld, zouden 24-12 geleverd worden volgens speciale vermelding op website. 2 Leveringen, 1 van mij en 1 van mijn zoon, totaal honderden euro's.
Levering door DHL. Eind van de dag nog eens gekeken waar pakket bleef en tot mijn schrik zie ik: leverdag aangepast! Niemand meer te bereiken.
Dit zijn Kerstcadeaus!!!!
1. Op 1e Kerstdag had mijn zoon zijn kerstcadeautje bij zijn kersverse schoonfamilie willen geven. Hij staat nu met legen handen en voelt zich zwaar voor schut. Is ontredderd en wil Kerst afzeggen.
2. 2e Kerstdag komt de familie bij ons samen om de cadeaus te openen. Voor enkele mensen nu dus geen cadeau... De Kerst valt hiermee in duigen.
Onze Kerstmis 2015 is hierdoor stevig verpest.

DHL neemt haar verantwoordelijkheid en zet deze stommiteit (Kerstcadeaus, nadenken!) recht door koeriers op te trommelen die tegen extra betaling alsnog de Kerstcadeaus morgen afleveren die vandaag afgeleverd hadden moeten worden.

DHL Express
    Beste Jackie,

Wat ongelooflijk naar dat uw bestelling niet op tijd is geleverd.

Hoewel wij in de dagen voor kerst een recordaantal cadeautjes op tijd hebben bezorgd en onze bezorgers overuren hebben gewerkt om dit te bewerkstelligen, is het helaas in deze tijd van het jaar zo dat het op sommige depots zo extreem druk hebben dat zij niet 100% garantie kunnen geven dat alle pakketten kunnen worden bezorgd. Daarbij is er altijd een klein risico op vertraging buiten de schuld van de bezorger, bijvoorbeeld door file of onverwachte ziekte of materiaalpech.

Wij raden mensen dan ook aan ruim voor kerst hun pakketten te bestellen en/of belangrijke cadeaus zelf te halen in de winkel en niet op de valreep een dag voor kerst iets online te bestellen waar uw kerstviering van afhangt, omdat dan de kans op vertraging helaas nou eenmaal iets groter is dan normaal. Ik begrijp dat sommige (web)shops de dag voor kerst nog beloven dat het de volgende dag in huis is, toch zou ik u dit als tip willen meegeven want ondanks dat de webshop u dit belooft heeft u in feite alleen 100% garantie dat de cadeaus er op tijd zijn als u ze echt zelf uit de winkel haalt. Anders is er helaas altijd die ene procent kans dat ze er niet meer op tijd kunnen zijn. Desondanks mijn oprechte excuses voor het veroorzaakte ongemak. Ik wens u graag alsnog een fijne jaarwisseling en een gelukkig 2016.

Met vriendelijke groeten,
    David
    Blokker
    Eigen problemen of visie benoemen (te druk, best gedaan, bla bla en zo) lost het probleem van de klant niet op. Feitelijk voelt het als een in slijm verpakte beschuldiging dat ik dom was om op toezeggingen van hun opdrachtgevers te vertrouwen. Maakt het nog erger... Kerstavond met pakjes kan niet meer. Wat ik nu wens, is dat DHL toegeeft dat ze faalden waardoor onze kerst is bedorven. Dat veel anderen wel hun pakketjes kregen, verandert niets aan onze ervaring en is irrelevant.
    DHL Express
    Bij het eerste afhandelvoorstel is de reactie gegeven. Hier kan ik niets meer op toevoegen. Wij hebben geen nieuwe reactie meer ontvangen. Hoewel het probleem niet kon worden opgelost, beschouwen wij de klacht als afgesloten.
    Blokker
    Het bedrijf zegt 2 voorstellen tot afhandeling te hebben gedaan. Ik heb slechts 1 preek ontvangen en 1 vaag bericht. Met klachtfafhandeling heeft dit niets te maken. Uiterst onprofessioneel behandeld en geformuleerd. Als deze medewerker een gerichte training heeft gehad, dan is daar niets van te merken. Wat mij betreft is de klacht afgedaan. Ik zal zo min mogelijk meer bij bedrijven kopen die DHL gebruiken en dit dan ook aan die bedrijven laten weten waarom zij orders mislopen.

Blokker

Ook een klacht indienen over DHL Express?