Klacht DHL Express: Klantenservice??? DHL AEO???

JDM

Hallo,

Ik ben een klant betreft vervoer vanuit Japan.
Ik ben eigenaar van deze goederen en heb jullie niet gemachtigd om deze aan te geven bij de belastingdienst.

Blijkbaar zijn de bescheiden van de afzender niet compleet.
Wat zijn de leveringscondities van deze zending?
DHL neemt niet de moeite om met de ontvanger (mij) contact op te nemen bij ontbreken van bescheiden t.b.v het in het vrije verkeer brengen van de goederen. Er wordt bewust een foutieve aangifte gedaan? (Economisch delict of vrijstelling)
Met mij contact opnemen om een veel te hoge rekening te betalen is geen moeite voor DHL.
Ik lever jullie vervolgens de correcte bescheiden en jullie weigeren hiermee te werken alvorens de goederen in de EU zijn.
DHL brengt goederen in het vrije verkeer die niet in de EU zijn. (AEO incident of vrijstelling?)

Als jullie weigeren om correcte aangiftes te doen bij de belastingdienst, regel ik liever de inklaring zelf met een douane agent en voorzie jullie van de toestemming tot wegvoering.
Dan kunnen jullie het pakket vervolgens afleveren.

Mvg

Correcte aangifte bij de belastingdienst.

DHL Express
    Geachte heer Kwakman,

U staat op het voor DHL Beschikbare papierwerk aangeduid als ontvanger van de goederen en op de douane factuur staat dat het goederen zijn met commercieel doeleinde. Onze inklaringsafdeling zal niet per zending klanten pro actief benaderen om te bevestigen of de opgegeven informatie correct is aangegeven vanuit de verzender en zal de inklaring voltooien op basis van de informatie die zij wel tot hun beschikking hebben.

Het bedrag valt zo hoog uit omdat de verzender geen transportkosten op de douanefactuur heeft aangegeven. Hierdoor wordt er tijdens de inklaring, op basis van vergelijkbare zendingen, een schatting gemaakt die veelal aan de hoge kant is.

Ik zie dat u het pakket vanmiddag zal ontvangen en dat u de kosten al heeft voldaan. Om het teveel betaalde bedrag terug te krijgen kunt u een verklaring van bezwaar bij ons aanvragen via onderstaande contactgegevens.

Telefonisch: 088-1004242
    Per mail: nl.dhldutypayments@dhl.com

Dylan de Ruijgt

Ook een klacht indienen over DHL Express?