Klacht DHL Express: Koerier die onbetrouwbaar is en heel slordig omgaat met pakketjes

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 460173
Gebruiker
Vikaash
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Meerdere negatieve ervaring
- Zelf verstuurd pakketje met DHL verdwenen, vergoeding maar 30 euro, echter verlies van > 100 euro. Echt onbegrijpelijk dat er zoveel mis kan gaan bij een geavanceerd logistiek bedrijf, niet dus. Bij een kwijtgeraakte pakket is er een vergoeding van 3,40 euro per kilo, echt onacceptabel, dits is dus alleen voldoende voor verpakkingsmateriaal. Ik verzend echt nooit meer met DHL.
- bezorger geeft aan dat er niemand thuis was, echter nooit aangebeld (> 5x voorgekomen)
- bezorger geeft aan dat het pakketje is afgeleverd, echter nooit aangebeld en niets achter gelaten bij mij of mijn buren. Ik neem dan contact op met de verzender (webshop), die in het systeem ziet dat een pakketje is afgeleverd. Dus wordt je als dief/leugenaar gezien door zo een webshop, terwijl er dus heel veel mis gaat bij DHL
- er is een chat functie ook in de avond en weekenden, maar wat heb je eraan als ze alleen vertellen dat je gedurende de normale werkdagen en werktijden contact moet opnemen. Dit is toch geen klanten service.
- worden soms pakketjes heel laat aangeleverd. Soms staat er dat een pakketje tussen 19.25 en 20.00 uur wordt geleverd. utieindelijk komt imand om 21u langs, aanbellen. Mensen hebben ook kinderen in huis die al moeite hebben om in slaap te vallen, en om 21u in de avond aan te bellen lijkt mij ook niet acceptabel.

Gewenste oplossing

Eerlijkheid
- tracking klopt niet altijd, de bezorger kan waarschijnlijk niet eens werken met jullie systeem of wilt dat niet (hewust). Train jou personeel.

Veiligheid
- een tracking systeem is bedoelt om te kunnen zien waar in het bezorgingsproces jou pakketje is. Mij lijkt het duidelijk waar iets dan kwijtgeraakt wordt (en wie daarbij betrokken zou kunnen zijn) Omdat er in de processen verschillende taken zijn. Hoe kan het dat jullie geen iedee hebben waar een pakket verloren gaat. Dan moet een mederker hier verantwoordelijk voor worden gemaakt.
Geboden oplossing
Ik krijg als reactie dat mijn klacht is opgelost. Maar is die nergens een reactie van DHL.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen