Klacht DHL Express: Koerier loog over weigering buitenlands pakket en stuurde dit terug

Grandaelus

Nadat het pin apparaat van de koerier faalde, zou de koerier terug komen. Dit heeft ze niet gedaan. In plaats daarvan heeft ze gelogen over dat ik het pakket heb geweigerd en teruggestuurd naar het buitenland.

Op zijn minst excuses aanbieden met het toegeven van hun fout.
Daarnaast enkele financiële extra's van mijn of verkoper/verzender zijn kant vergoeden.

Geachte heer/mevrouw Kempenaar,

Mijn excuses ik zie inderdaad dat er foutief aangegeven is dat u de zending geweigerd zou hebben.
    Dat de zending hierdoor terug gestuurd is naar de verzender is uiteraard een kwalijke zaak. Voor DHL Express zit de betalende partij in Singapore, Wat ik u zou willen aanraden is uw verhaal bij de verzender kenbaar te maken. Deze kunnen dan een claim indienen bij DHL Singapore (waar de betaling gedaan is) voor teruggave van de transportkosten. Zo kan uw verzender de zending nogmaals kosteloos naar u versturen.

DHL Express Nederland
    Grandaelus
    BTW kosten, dat zijn die 27,50 die niet wilde pinnen bij de deur?
    Hoe dan ook, als het weer teruggestuurd wordt naar mij, wil ik die kosten dan ook niet meer zien.

Bedankt voor u bericht.

De BTW kosten van een nieuwe zending heb ik helaas geen invloed op. Wel kunt u dit tevens bij de verzender aangeven, zodat de verzender deze kosten wellicht op zich wilt nemen.

Nogmaals oprechte excuses voor het ongemak met betrekking tot deze zending.

Wendy
    Grandaelus
    Wat hiermee dus wordt gezegd is dat ik gewoon alsnog op de kosten kom door jullie fouten en daarnaast nog eens een etmaal moet wachten op jullie communicatie met Singapore...
    Singapore wacht namelijk op bevestiging van jullie. Dit allemaal gaat ten koste van mij en de verkoper.
    Dit vind ik onacceptabel!
    Goedemiddag heer/mevrouw Kempenaar,

Bedankt voor u reactie.

Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en mijn excuses hiervoor.

Het enige wat ik u kan adviseren om dit gesprek aan te gaan met de verzender, hoe vervelend dit ook is. De verzender is de enige claimgerechtigde bij DHL. Zoals ik eerder aangaf kan de verzender ervoor kiezen om de BTW kosten op zich te nemen bij een nieuwe verzending, maar dit kan DHL niet voor de verzender beslissen. BTW kosten zijn niet te ontwijken bij een zending vanuit buiten de EU. Het is in dit geval aan de verzender om tot een goede oplossing richting u te komen.

Mijn oprechte excuses dat ik hierin u niet verder kan assisteren.

Wendy
    Grandaelus
    Als u de moeite neemt terug te kijken op eigen reacties, ontdekt u dat u of uw collega die belofte wel heeft gemaakt.
    Of is dit net zo warrig als het terugzenden zonder toestemming?!
    Grandaelus
    DHL Singapore blijft zeggen dat jullie (DHL Express) iets moeten doen.
    Wanneer komt er beweging in deze zaak?
    Geachte heer/mevrouw Kempenaar,

Onze eerste reactie : "Er zijn voor de retour zending geen kosten berekend naar de verzender en ook de BTW kosten hebben wij al op ons genomen er zou dus geen verder probleem moeten zijn met het opnieuw verzenden van deze zending." heeft betrekken tot de originele retour en BTW kosten, Wij laten de verzender in Singapore niet de BTW voor invoering in Nederland betalen wanneer de zending retour gaat - Zij hebben dus geen extra kosten opgelopen.

Zoals eerder aangegeven is het onmogelijk om een zending met een waarde hoger dan 22 Euro zonder BTW te ontvangen. Dit is Europese wetgeving en hier kunnen wij dus geen uitzondering opmaken. De enige opties zijn om dit door de ontvanger (uzelf) of de verzender in Singapore te laten betalen. Wij kunnen de verzender hier niet toe dwingen, Dit blijft een keuze.

DHL Express Nederland.
    Grandaelus
    DHL Singapore wil jullie en mijn woord niet geloven over dat het niet mijn doen was dat het teruggestuurd is.
    Grandaelus
    En staat er ook in dat dossier vermeld dat het terugsturen niet op mijn/de koper zijn verzoek was?!
    Geachte heer/mevrouw Kempenaar,

In het dossier staat ook vermeld dat de zending retour gegaan is omdat wij geen gehoor kregen vanuit de verzender en dat deze daarom kosteloos geretourneerd is.

DHL Express Nederland

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over DHL Express?